Artisan Global Media är ISO 27001-certifierat

”Att vi är ISO 27001-certifierade visar att vi uppfyller höga krav på informationssäkerhet inom sekretess, integritet och tillgänglighet. Med denna ISO-standard i ryggen blir det lättare att visa att vi lever upp till lagar och krav som den nya Dataskyddsförordningen (GDPR) ställer. Certifieringen gäller både företagets verksamhet och vårt Datacenter”, säger Sören Strömberg, VD på Artisan.

Det är ett gediget arbete som ligger bakom för att bli godkänd i alla led. Det handlar om att först identifiera och hantera olika typer av information, utifrån en bestämd klassificering och dess intressenter. Man identifierar risker och vidtar åtgärder för att minska riskerna, och säkerställer att det finns både skalskydd och tekniska skydd mot intrång och hot.

”I och med att vi är certifierade så vet våra kunder att vi håller en hög nivå i vårt säkerhetsarbete. Varje år genomförs en revision för att kontrollera att vi följer rutinerna. ISO 27001 är en hjälp att efterleva GDPR och en viktig kvalitetsstämpel som stöder Artisans mål att ha branschens mest nöjda kunder”, säger Sören.

Läs mer på vår webbplats www.artologik.com