Jennifer Brown tillbaka med ny musik på svenska

Pressmeddelande 2015-05-18

Jennifer Brown tillbaka med ny musik på svenska

Efter 6 år av tystnad är nu Jennifer Brown äntligen tillbaka med ny musik. Den här gången sjunger hon på svenska. Den nya singeln ”Kom hem till mig” släpps den 18 maj på Spotify och Itunes. Låten är skriven av Jennifer Brown tillsammans med Alessandra Günthardt och Nico Günthardt. Musiken är uppriktig och intim.

Att sätta mig själv på prov och bredda mig är något som jag ständigt strävar efter. Därför var det naturligt för mig att ta steget till att börja sjunga på svenska, säger Jennifer Brown

Jennifer har tidigare kallats ”Sveriges souldrottning”. Hennes debutskiva ”Giving You The Best” (1994) sålde i över 500 000 exemplar världen över och hon placerade sig högt upp på flera topplistor med hits som ”My Everything” och ”Heaven Come Down”. Under sin karriär har hon jobbat med en bred musikalisk palett med allt från soulballader, modern RnB, akustisk singer-songwritermusik till melodisk radiopop. Jennifer har alltid varit en person som vågat lita på sin intuition och har grundinställningen att allt är möjligt. Hon har varit framgångsrik både inom Sverige och internationell vilket har gett henne möjligheten att bland annat jobba med Lenny Kravitz i studion samt Whitney Houstons och Mariah Careys producenter. 1998 fick Jennifer Brown en Grammis för bästa kvinnliga pop/rockartist.

Jennifer har även ägnat sig åt skådespeleri. 2006 spelade hon en av nyckelrollerna i filmen Förortsungar. Under hösten 2013 gjorde hon teater/musikaldebut när hon spelade en av huvudrollerna i Stockholms Stadsteaters uppsättning av Blodsbröder. Jennifer hade även en roll i den uppmärksammade dramaserien ”Ettor och Nollor” som sändes i SVT under 2014.

Diskografi

Bloom In November (2009)

Home (2003)

In My Garden (1997)