Artportable stärker upp digitala teamet ytterligare – tar in erfaren Business Manager

Pressmeddelande   •   Mar 06, 2020 15:44 CET

Carl Nyberg tillsätts som Business Manager på Artportable med start i mitten av mars 2020. Carl har grundat flera digitala tillväxtbolag och har en lång erfarenhet av försäljning och affärsutveckling.

Grundarna Erik Nordlander och Johan Höök är glada över att få in Carl Nyberg i en operativ roll: ”Vi har haft en dialog under en längre tid och det är oerhört positivt att Carl nu kliver in och hjälper oss att realisera våra intäktsmål”.

Carl ser fram emot att bygga upp Artportable till en global aktör: ”Artportable har med sitt portfolioverktyg och plattform lagt en bra grund på den Nordiska marknaden. Den globala marknaden för konstnärlig verksamhet är enorm och Artportable har utvecklat en intressant tjänst med en recurring revenue-affär i plattformen som är snabbt skalbar och som kompletterar redan befintliga tjänster på området. Jag ser fram emot att nu få vara med och växla upp affären.”

Kommentarer (0)

Kommentera