Nyhet -

14 länder, 691 miljoner konsumenter - alla fakta du behöver när du går crossborder

Betallandskapet för e-handlarna blir alltmer splittrat. Inte nog med att betalsätten skiljer sig mellan marknaderna, dessutom blir konsumenterna alltmer sofistikerade. Teknisk utveckling, förändringar och nya regleringar inom den finansiella sektorn banar väg för nya spelare som kommer med lösningar som är bekväma, säkra och enkla – en utveckling som snabbas på av mobilanpassning och framsteg inom autentiseringsteknologi som biometrisk ID. I en värld i snabb förändring är det många e-handlare som saknar både kunskap om de lokala förhållandena samt relevanta råd om betalningar och riskhantering: Arvato Payments Review förser dem med just detta.

”Succé är när förberedelser och möjligheter möts” säger Jan Altersten, CEO B2C Finance & Nordic Debt Collection på Arvato Financial Solutions. ”Bara för att en sak fungerar på en marknad så betyder inte det att det automatiskt fungerar på en annan. Gör du rätt kommer du sälja mer. Gör du fel kommer du att misslyckas. Det är därför som vi har tagit fram Arvato Payments Review: för att ge e-handlarna den kunskap och insikter som de behöver när de går in på en ny marknad.”

På en helt ny webbplats kan man enkelt ladda ner viktig information så som vilket betalsätt som är vanligast, hur bedrägerier och konsumentbeteendet ser ut på en aktuell marknad. Utöver dessa fakta kan även besökaren se videos där experter intervjuas inom ämnen som betalningar, bedrägerier och risk och konsumentbeteende. Dessutom finns det filmer om varje land och nyskrivna artiklar om de hetaste trenderna.

Arvato Payments Review baseras på en studie sammanställd av Arvato Financial Solutions och konsultfirman mm1. Resultaten bygger på analyser utförda av företag som McKinsey, BCG, och AT Kearney, samt på rapporter från betal- och e-handelsföreningar som Merchant Risk Council (MRC), fakta och siffror på e-wallets och andra betalsystem och leverantörer samt nyhetsartiklar.