Arvid Nilsson AB stärker sig för framtiden genom ändrad strategi

Arvid Nilsson har historiskt sett endast vänt sig till återförsäljare av industriella fästelement. Idag ingår även återförsäljare av fästelement inom bygg-, el- och VVSbranschen i vår målgrupp.

Vårt mål är nu ökat kundfokus genom ökad effektivitet.

Vi står rustade för att snabba upp vår interna hantering och öka vår närvaro ute på marknaden. Därför har vi nu tagit steget fullt ut genom ändrad strategi och införande av en platt processorienterad organisation. Vi kommer även att se över och modernisera vårt interna arbetssätt, säger Annika Folkesson, CEO på Arvid Nilsson.

Målet är att vara en liten effektiv organisation med spjutspetskompetens där kunden är i absolut fokus. För att stödja våra återförsäljares behov satsar vi på att erbjuda hög teknisk kompetens tillsammans med starka processer från leverantör till kund. En platt organisationsstruktur som leder till korta beslutsvägar och ökad effektivitet.

Arvid Nilsson är rustad för att anta nya utmaningar tillsammans med våra återförsäljare inom såväl industri som bygg-, el- och VVSbranschen.Vi är idag den enda fullsortimentsleverantör som endast säljer via våra återförsäljare och inte förhandlar direkt med slutkund.

För mer information vänligen kontakta Annika Folkesson, CEO Arvid Nilsson

annika.folkesson@arvidnilsson.com eller på tel. +46 70 6569749

Arvid Nilsson har säljorganisationer i Sverige, Norge och Danmark där vi erbjuder ett brett sortiment av fästelement för olika branscher som tex kärnkrafts- tillverknings-offshore- och byggindustrin.

Sedan 2008 är vi en del av Würth Group. Vi är totalt 90 anställda i Danmark, Norge, Sverige med huvudkontor i Kungälv, Sverige. Omsättning 2014: 25 MEURO .