Drömmer du också efter sommaren?

Drömmer du också efter sommaren?

Nu finns årets sommarkaffe i butik, skapad utifrån drömmen av sommaren. Arvid Nordquist lanserar för femte året i rad sitt sommarkaffe. En limited edition och i år med huvudsakligen etiopiska kaffebönor med blommiga toner av citrus och bär. Självklart UTZ certifierad och klimatkompenserad, för människorna som odlar kaffet och för miljön.

Sommaren närmar sig med stormsteg och redan nu kan du hitta årets sommarkaffe i butik. Ett mellanmörkt rostat bryggkaffe som tar dig rakt ut till havet och de skrikande måsarna. Perfekt att packa i picknickkorgen eller ta med ut i segelbåten.

- För femte året i rad lanserar vi ett sommarkaffe. Vi väljer i år ta vi tillbaka konceptet till där allt startade, en dröm om den svenska sommaren, säger Erica Bertilsson, Marknadschef Arvid Nordquist.

Arvid Nordquist Sommarkaffe är precis som Arvid Nordquist övriga sortiment, ett bra val för både människorna som odlar kaffet och för miljön. Kaffet är nämligen 100 % hållbart certifierat av UTZ certified och klimatkompenserat genom trädplanteringsprojekt i kaffeodlande länder.

UTZ Certified är den volymmässigt största hållbarhetscertifieringen inom kaffe. Den står för ett hållbart jordbruk och bättre möjligheter för jordbrukare, deras familjer och vår planet. UTZ Certified är en oberoende organisation som genom sitt certifieringsprogram har upprättat en standard för ansvarsfull kaffeproduktion.

För mer information, kontakta: Erica Bertilsson, Marknadschef Arvid Nordquist erica.bertilsson@arvidnordquist.setel. +46 (0)8 799 18 80, +46(0)708 761 880.

Arvid Nordquist – Stor smak. Ännu större eftersmak

Arvid Nordquist HAB är ett svenskt familjeföretag som sedan 1884 har tagit världens smaker till marknader i Norden, genom starka internationella varumärken och sitt eget lokalrostade kaffe. Smakupplevelsen har alltid varit central för Arvid Nordquist, både smaken och eftersmaken. Omsorgsfullt producerad och levererad mat och dryck smakar helt enkelt bättre. Därför erbjuder Arvid Nordquist, som enda kafferosteri i Norden, uteslutande 100% hållbart certifierat kaffe, allt för bästa smakupplevelse. Arvid Nordquist har som målsättning att minska miljöpåverkan i hela värdekedjan, för den påverkan som trots allt återstår i kaffets kedja klimatkompenserar företaget till 100 % genom trädplantering i kaffeodlande länder.

Läs mer på www.arvidnordquist.se