Färskaste kaffet i Stockholm hittar du på Coop Extra i Danderyd!

Färskaste kaffet i Stockholm hittar du på Coop Extra i Danderyd!

I denna innovationsbutik rostas kaffe i butiken. Se hur en rostmaskin fungerar och njut av den underbara kaffedoften. Låt en professionell barista servera en kopp alldeles nyrostat kaffe eller köp med dig rykande färska bönor till din kaffebryggare hemma. Färskt kaffe i en helt ny dimension.

Rostmästaren i Danderydsbutiken har utbildat sig hos Arvid nordquist Kafferosteri i Solna som också bistått Coop i val av utrustning, leverantörskontakt samt baristautbildning. Classic kaffes Chefsblender Philippe Barreca har valt ut spännande och smakrika bönor från olika ursprung till butikens ”rosteri”. Coop valde Arvid Nordquist HAB som samarbetspartner pga företagets utpräglade kvalitetsprofil, kunskap och geografiska närhet.

-       Det har varit fantastiskt spännande att jobba fram caféet och butiksrosteriet tillsammans med Arvid Nordquist. Responsen från våra kunder har varit översvallande. Vi ville bjuda på en upplevelse och vi ser ut att ha lyckats. Vår ambition är att vår personal ska fortsätta att utbilda sig inom kaffets värld och här ska våra kunder ha möjlighet att nå högre kunskaper om kaffets fantastiska värld, säger Mio Svahn, Butikschef Coop Extra Danderyd.

Coop Extra Danderyds Café & butiksrosteri har öppet 9.00-19.00. Där rostas, mals och serveras kaffe utvalt av Arvid Nordquist - Classic kafferosteri.

För pressbilder, gå in på www.arvidnordquist.se se press och bildbank.
För mer information, kontakta gärna:
Philippe Barreca, Chefsblender Classic, tel. 08 799 18 61, philippe.barreca@arvidnordquist.se

KF och Coops pressjour, tel. 08-743 23 33

Arvid Nordquist HAB är ett svenskt familjeföretag som grundandes 1884. Idag har bolaget verksamhet i samtliga nordiska länder och försäljningen uppgick 2009 till 1 500 MSEK. Företaget erbjuder detaljhandeln, restauranger och grossister ett spännande kvalitetssortiment av livsmedel och drycker samt har ett eget kafferosteri som producerar Classic kaffe, ett känt och väl etablerat varumärke i Sverige. Antalet medarbetare är 160 st.