Rosétrucken

Rosétrucken är tillbaka!

Efter en liten smygpremiär under Elitloppet på Solvalla och en helg i Falun rullar nu åter Rosétrucken från Provence ut på sommarturné och första stoppet blir anrika Grand Hotel Saltsjöbaden.

Rosétrucken är ett samarbete med Provenceproducenten Chateau de Berne vars fyrkantiga roséflaska Grande Recolte är en av Sveriges storsäljare.

- Det är jättekul att rosétrucken är tillbaka igen och att så många redan frågat vart man kan hitta den i sommar, säger Therese Carlsson, Trade Marketing Manager på Arvid Nordquist som är den svenska importören för Chateau de Berne.

- I år utökar vi dessutom möjligheten till att addera två helt nya roséer från Chateau de Berne som för tillfället endast finns tillgängligt på restaurang: Romance rosé som är ett lite fruktigare rosévin och Saint Roux le Pigeonnier, en Côtes-de-Provence från Chateau de Bernes ekologiska vingård Château Saint Roux! Möjligheten finns också att prova rosé från det franska kooperativet Foncalieu som har med sitt storsäljande vin Puy Cheri.

Rosétrucken kommer finnas hos olika restauranger under sommaren och det finns även möjlighet att hyra trucken för privata fester och företagsevent.

Om du vill boka Rosétrucken by Chateau de Berne kan du maila Therese Carlsson på therese.carlsson@arvidnordquist.se. Pris efter förfrågan.

Nedan följer turnéplanen som kommer att uppdateras löpande.

6-10 juni SMAK i Falun
18-24 juni Grand Hotel Saltsjöbaden
25 juni-3 juli Waxholm Hotel
5-14 juli Djurönäset
19-21 juli Gripsholms Värdshus under NM i foodtrucks
2-4 augusti Västerport i Varberg
23-25 augusti Vår Gård Saltsjöbaden

Mer information finns på www.rosetruck.se. Rosétrucken finns även på Instagram som @rosetrucken

Arvid Nordquist HAB är ett svenskt familjeföretag som sedan starten 1884 fokuserat på stora smakupplevelser och kvalitetsprodukter. För oss handlar kvalitet inte enbart om att koncentrera sig på dagens önskemål och behov, vi vill också ta ansvar för morgondagens. Vi erbjuder ett stort sortiment av vin och öl där endast de drycker som uppfyller Arvid Nordquists sensoriska krav tas in i sortimentet. Vår ambition är att alla drycker i vin& öl sortimentet ska vara producerade med minsta miljöpåverkan, utan avkall på kvalitet. I Arvid Nordquists sortiment finns dessutom livsmedel, vårt egenrostade kaffe och sedan 2016 även non food-produkter. Vi är idag 210 medarbetare i Norden som tillsammans arbetar för att kunna erbjuda de bästa smakupplevelserna och produkterna - samtidigt som vi gör vårt yttersta för att förbättra villkoren för människor och minimera miljö- och klimatpåverkan. Det är, enligt oss, riktig god kvalitet. Läs mer påwww.arvidnordquist.se.

Caroline Hedberg

Project Manager Communication & Design Marknad +46 730 88 80 72