Steinlager Pure – det första nyzeeländska ölet i Sverige som lanseras i en slim can

Pressmeddelande   •   Aug 30, 2012 10:15 CEST

Nu gör ett av Nya Zeelands stoltaste varumärken entré i Sverige. Från och med 1 oktober finns premiumölet Steinlager Pure på hyllan på Systembolaget. Den Nya Zeeländska lagern är bryggd på naturliga råvaror från den unika orörda nyzeeländska naturen.

Nu genomför Arvid Nordqvist lanseringen av Steinlager i Sverige. Från och med 1 oktober finns den ljusa lagern Steinlager Pure på Systembolaget runtom i landet.

Nyzeeländsk öl har hittills varit ovanlig i Sverige, trots att det lilla landet med den storslagna naturen är ett av världens främsta ölländer. Steinlager har släckt den nyzeeländska törsten sedan 1957 och internationellt är varumärket starkt förknippat med framgångsrika sponsorskap av både segling och rugby.

Steinlager Pure är ett premiumöl som är bryggt på rena råvaror utifrån Nya Zeelands unika förutsättningar. Perfekt balanserad på vatten från friska källor, lokalt mältat korn, humle och jäst. Den lokala humlen Pacific Jade är skapad för att falla en helt ny generation av öldrickare i smaken. Dess lena och rena toner påminner både om frisk citrus och spännande krossad peppar.

Vid lanseringen kommer Steinlager Pure att säljas i en så kallad slim can.
Den eleganta matta ytan och den greppvänliga formen ger ett öl som kan avnjutas såväl på privata tillställningar som i trevlig restaurangmiljö.

Steinlager Pure
Land: Nya Zeeland
Art.nr: 1206
Pris: 12,50 kr
Alk: 5,0%
Kvalitetsfaktorer: Brygd på lokala ingredienser: friskt nyzeeländskt källvatten, korn, humle och jäst. Utan tillsatser och konserveringsmedel

Alexander Jerräng, Nordic Brand Manager
+46 8 799 1907
alexander.jerrang@arvidnordquist.se

Arvid Nordquist HAB är ett svenskt familjeföretag som grundandes 1884. Idag har bolaget verksamhet i samtliga nordiska. Företaget erbjuder detaljhandeln, restauranger och grossister ett spännande kvalitetssortiment av livsmedel och drycker samt har ett eget kafferosteri som producerar Classic kaffe, ett känt och väl etablerat varumärke i Sverige. Antalet medarbetare är 160 st.

Kommentarer (0)