ASICS GEL-FujiSetsu 2 G-TX håller greppet i vinter

Pressmeddelande   •   Okt 25, 2016 10:09 CEST

På ishala stigar i dåligt väder

Setsu betyder snö på japanska, och det är precis det den här skon är optimerad för; med GEL-FUJISETSU behåller du fotfästet även vid snö och ishalka. De kraftiga metallbroddarna har placerats optimalt för att klara hal terräng så att du kan fortsätta springa snabbt. Den vattentåliga ovandelen i Gore-Flex™ håller dig torr samtidigt som ett elastiskt foder låter foten röra sig fritt.

Skon är försedd med en Snow Rubber- yttersula som behåller densiteten och ger stadigt fäste även i riktigt låga temperaturer.

• Håll tempot uppe i en FUJISETSU som är 20 gram lättare än den förra utgåvan.
  • Med en yttersula som tål kyla behåller du fotfästet även när temperaturen sjunker.
  • Gore-Flex™-ovandelen ger ökad flexibilitet och är helt ny för ASICS skor.
  • Metallbroddar i volfram ger ännu bättre fäste på hal mark jämfört med tidigare utgåvor.
  • Den vattentåliga ovandelen i Gore-Flex™ håller foten torr och skön.

Kontakta oss för mer information och priser.