​ASICS i nytt samarbete med Petra Månström

ASICS har inlett ett nytt spännande samarbete med Petra Månström och de populära poddarna Maratonpodden och Everlöf och Månström.

Två ASICS-sponsrade avsnitt av Maratonpodden har redan kommit ut. I det senaste avsnittet träffade Petra partiledaren Annie Lööf, och Löplabbets bh-expert Eva Alksten berättade om ASICS bh-sortiment och den nya Zero Distraction Bra.

I avsnittet innan intervjuade Petra Månström träningsprofilen Lovisa ”Lofsan” Sandström. Hon fick även en pratstund med Charlie Dark under ASICS event The Big Chase i Los Angeles i slutet av januari. Charlie Dark är grundare av Londonbaserade Run Dem Crew – ett annorlunda löparcommunity som inte alls handlar om att slå tider eller springa långa distanser, utan om socialt umgänge och löpning helt styrd av lust. För den som har svårt att hitta motivationen tipsar Charlie bland annat om att springa till godisaffären, handla en påse gott och promenera hem.

Även podden Ewelöf & Månström har startat igång för säsongen med bland annat en intervallspecial.

– Innovation, långsiktighet och lyhördhet gentemot kunden. Så har jag uppfattat ASICS sedan jag för första gången, 33 år gammal, snörade på mig löparskorna och började träna för min första mara – Stockholm Marathon. Och det arbetssättet är detsamma som jag också strävar efter i min verksamhet och därför är jag stolt över att vi nu har ett officiellt samarbete. Ser fram emot ett riktigt inspirerande 2017! säger Petra.

– Samarbetet med Petras populära poddar känns klockrent för oss och vi är väldigt glada över att ha Petra som vår ambassadör, säger Camilla Olsson, Communications Executive på ASICS i Sverige.