ASICS kampanj Don't run, fly inspirerar löpare att få upp farten

En undersökning som ASICS genomfört visade att en majoritet av alla löpare skulle vilja bli snabbare. Det har ASICS tagit fasta på och skapat kampanjen Don't run – fly för att uppmuntra alla att våga få upp farten. Vad som är snabbt är dock högst individuellt – det handlar alltså inte om att bli snabbast i världen, utan om att våga springa lite snabbare utifrån sin egen kapacitet – att känna sig snabb.

I kampanjen, med tydligt flygtema, syns två kända ASICS-profiler: den tyska OS-medaljören i triathlon Jan Frodeno som även vunnit Ironman Hawaii två gånger, och Candace Hill som är världens snabbaste high school-student.

Kampanjen kommer att synas på ASICS lopp runt om i världen – och givetvis även på ASICS Stockholm marathon den 3 juni.

I samband med kampanjen lanserades även ASICS Fast Series – tre nya skomodeller utrustade med en mellansula i det lätta materialet FlyteFoam som gör det möjligt att skapa skor som både är väldämpade och lätta.