Beat the Sun med ASICS Flagship store Stockholm den 21 juni

Tisdagen den 21 juni är årets längsta dag. Då är det äntligen dags för Beat the Sun – stafettloppet runt Mont Blanc där svenska Jonas Buud och Sofie Nelsson tävlar i lag Europe North.

Banan runt Mont Blanc är 140 kilometer. Hur många varv runt Mont Blanc kan vi klara tillsammans här i Stockholm? Vi springer tillsammans och samlar kilometer ihop!

Klarar vi gemensamt motsvarande 1 varv runt Mont Blanc lottar vi ut 3 priser bland alla deltagare. Klarar vi två varv lägger vi 5 priser i potten. Skulle vi lyckas få ihop hela 420 kilometer tillsammans, motsvarande tre varv runt Mont Blanc lottar vi ut 7 priser.

I prispotten finns kläder och skor från ASICS samt startplatser i Ultravasan och nästa års Premiärmilen och ASICS Stockholm marathon.

Vi samlas i ASICS Flagship store den 21 juni och kör ett distanspass på 6–10 kilometer i olika fartgrupper – med målet att gemensamt samla ihop så många kilometer som möjligt.

Kvällens program:

• Samling 17.30 i ASICS Flagship store på Hamngatan 15, mitt emot Norrmalmstorg.
  • Indelning i grupper: 5 min/km, 5.30 min/km, 6 min/km.
  • Åter i ASICS Flagship store cirka kl. 18.30. Redovisning av resultatet samt utlottning av priser.

Ingen föranmälan krävs.

Kan du inte vara med kvällens gemensamma träning kan du hjälpa till och samla kilometer under hela dagen. Kom förbi och skriv upp dig på vår lista och kom sedan tillbaka efter löpturen och redovisa din sträcka så är du med i kvällens utlottning.

Vi erbjuder 10% rabatt på hela sortimentet för alla som deltar. Dessutom är ni välkomna att använda våra omklädningsrum och duschar gratis under dagen. Tvål, schampo och balsam ingår men ta med egen handduk.

PS! Gänget i Chamonix ställs inför något fler höjdmeter än vi här i Stockholm - totalt 8550 meter närmare bestämt...

• stafett
  • asics global day of running
  • beat the sun