Elmina har siktet inställt på sub3 på ASICS Stockholm Marathon

Hej Elmina,
Vad kul att du ska springa ASICS Stockholm marathon! Är det din första gång eller är du en rutinerad räv?

– Jättekul! Det är fjärde gången för mig så börjar närma mig en rutinerad räv..

Hur har träningen gått?
– Helt enligt plan, jag har fortsatt med långpassen under hela vintern och varit flitig med intervallerna på löpbandet. Jag har även tränat mycket alternativt som längdskidåkning, yoga och cykling.

Vad ser du fram emot mest?
– Festen, för mig är ASICS Stockholm Maraton en folkfest, det börjar redan dagen innan med ASICS HighFive, 5 km helt utan krav så att jag känner mig så avslappnad som det går. Jag ser fram emot att njuta av vår vackra huvudstad och träffa mina löparvänner. Många löpare har ASICS Stockholm Marathon som sitt stora mål och det förenar oss och gör att vi har mycket att prata om både innan och efter.

Vad kommer vara den största utmaningen för dig tror du?
– Att inte låta förra årets tunga känsla ta över. värmen i fjol knäckte mig men troligtvis känner jag bara revanschsug!

Vilka skor springer du i?
ASICS RoadHawk

Bästa tipset till andra löpare?
Du kan inte göra mer än ditt bästa utifrån dina förutsättningar. Ett marathon är många timmars egentid, så se till att du har så roligt som det går.

Favoritpass?
– Morgonlöpning med en vän, gärna i skogen.

Vad gör du efter loppet?
Firar med goda vänner och god mat och minst 3 dagars vila.

Om Elmina: 3 barnsmor
Ålder: 39
Yrke: Gymnasielärare, lopparrangör, dietist och löpcoach
Bor: Norrköping

Stoltaste ögonblicket (träningsrelaterat): När jag sprang Berlin marathon under 3 timmar (2018)

Lär känna Elmina ännu bättre i ASICS serie Skor, svett och pannben.