ASICS ambassadör Emma Green Tregaro kör solhälsning

Varje måndag under 22 veckor kommer ambassadörer från ASICS att presentera löppass på jogg.se/asics.

Samarbetet med jogg.se bygger på att ASICS ambassadörer visar hur de tränar för att nå sina mål. Varje måndag läggs en ny film upp för att inspirera löpare att #BetterYourBest. Ambassadörerna utövar en mängd olika idrotter med den gemensamma nämnaren att löpning är stommen i träningen.

Förra veckan bjöd Jonas Buud på en film från sina hemtrakter i snöiga Dalarna där han berättade om dagens pass. Den här veckan är det höjdhoppsstjärnan Emma Green Tregaros tur med hjälp av sin tränare Yannick Tregaro.

Emma och Yannick presenterar en solhälsning, en yogaövning som fungerar utmärkt som uppvärmning eller nedvarvning. Den mjukar upp musklerna och gör kroppen mer smidig, något som är lika viktigt för en löpare som för en höjdhoppare!

- Emma är en fantastiskt duktig idrottare och då är det väldigt speciellt att få ta del av hennes yogapass som hon utövar dagligen. Vi jobbar med Better Your Best i våra kampanjer och Emma visar hur vi alla kan uppnå vår potential, säger Erik Nystedt, vd ASICS Sverige.

- Att mötas genom enkla filmer från vardag till vardag är ett väldigt roligt sätt att inspireras. Dessutom får vi tävla lite och utmana oss själva. Vem fixar till exempel alla 22 passen? Allt händer på jogg.se/asics, säger Krister Lindström, grundare jogg.se.

Emma Green Tregaros pass kommer finnas på jogg.se under fliken "ASICS-passet" hela veckan.