NYA GEL-CUMULUS 21 FRÅN ASICS GER DÄMPNING I VARJE STEG

Vem har sagt att det inte går att göra en klassiker ännu bättre? GEL-CUMULUS har varit en favoritmodell för löpare i 20 år, med trogna fans hela vägen från nybörjare upp till elitnivå. Men när det gäller löpning finns det ingenting som inte kan göras ännu lite bättre! I den nya GEL-CUMULUS 21 har ASICS Institute of Sport Science (ISS) därför satsat på att höja komforten på längre distanser, med ännu bättre dämpning och en passform som i vissa delar* av skon är dubbelt så effektiv.

GEL-CUMULUS 21 är en löparsko som tagits fram för att ge dämpning även på långa distanser. Kombinationen av FLYTEFOAM Propel-teknologi och GEL i framfot och häl skapar extra svikt och suverän stötupptagning för att fötterna ska orka längre. Den mjuka, dämpade känslan förstärks av extra foam runt ankeln.

Alla ASICS-skor – även de klassiska modellerna – går igenom en intensiv utvecklingsfas med tester som visar om den nya versionen presterar bättre än sin föregångare eller inte. Om resultaten säger att den inte gör det kommer skon aldrig att släppas ut på marknaden. Med GEL-CUMULUS 21 fokuserade förbättringsarbetet på passform och dämpning. Det ledde till att man införde två nya funktioner i modellen:

1. En förbättrad snörhålskonstruktion som ger ännu bättre passform, med betydligt högre effektivitet lateralt och en höjning även medialt.

2.   GEL-teknologi i hälen, en FLYTEFOAM-mellansula och mjukare FLYTEFOAM Propel som tillsammans ger en skönare och mer dämpad löpning.

GEL-CUMULUS 21 börjar säljas i ASICS butiker och webbshop samt i specialbutiker under maj 2019.

Mer information om produkten finns på asics.com och här: GEL-CUMULUS 21 .

Patentskyddade teknologier i GEL-CUMULUS 21:

Synlig GEL-teknologi i hälen
Hälens synliga GEL-teknologi dämpar den stöt som uppstår då foten slår i marken.

FLYTEFOAM Propel-teknologi
Mellansulans lätta foam ger en mjukare och mer fjädrande löpning.

FLYTEFOAM-teknologi
FLYTEFOAM är ASICS lättaste mellansulematerial och sänker skons vikt samtidigt som mellansulan blir mer slitstark än med traditionella material.

TWIST GEL-teknologi i framfoten
Det mjukare materialet i framfoten hjälper mellansulans GUIDANCE LINE-teknologi att ge foten ett naturligare löpsteg.

I.G.S (Impact Guidance System)
Det här är en designfilosofi som binder samman olika delar av skon, t.ex. dämpande GEL med GUIDANCE LINE-teknologi, för att stärka fotens naturliga rörelsemönster hela vägen från landning till frånskjut.

SpEVA 45-läst
Med 2 mm mjuk och slitstark dämpning fastsydd direkt under inläggssulan ökar löpkomforten väsentligt.

-------------------------------------------

* En utvärdering av de tester av skons statiska passform som genomförts av ASICS Institute of Sport Science visade att passformen var dubbelt så effektiv lateralt och betydligt förbättrad även medialt.