FÅ UPP FARTEN I ASICS NYA LÄTTA LÖPARSKOR

DynaFlyte 2, Dynamis och RoadHawk FF har alla en mellansula i FlyteFoam som ger lägre vikt och snabbare löpning utan att försämra komforten.

FlyteFoam Fast Series är ASICS sortiment av högpresterande löparskor. Nu utökas det med tre nya modeller som ger både fart och hög komfort åt löpare i alla kategorier, oavsett var och hur de springer.

DynaFlyte 2, Dynamis och RoadHawk FF är alla utrustade med FlyteFoam – ASICS lättaste mellansuleteknologi någonsin. FlyteFoam arbetar ihop med foten för att ge överlägsen dämpning i varje steg. Materialet är dessutom ca 55 procent lättare än branschstandarden för mellansulor vilket ger skön passform, snabb respons och en känsla av fart.

DynaFlyte 2
Med sin sköna dämpning och låga vikt har ASICS DynaFlyte 2 tagits fram för löpare som vill ha en snabb sko med hög komfort och brett användningsområde. Den väger ca 260 g (i herr strl 9), vilket är runt 10 g mindre än den förra DynaFlyte-modellen, och ger samma löpkänsla som en racingsko – men utan den tunna och stumma sulan. En helt ny, sömlös ovandel i ventilerande Adapt Mesh följer fotens rörelser för att ge bättre flexibilitet och förhindra skav och hudirritation från veck i materialet. En uppdaterad design gör dessutom att skorna ser lika bra ut som de känns att ha på sig.

Dynamis
ASICS Dynamis är framtagen för dig som har lätt till kraftig överpronation och vill ha en sko som ger god stabilitet utan att väga mer. Med en vikt på bara ca 270 g* känns den snabb utan att ge avkall på vare sig komfort eller stöd. Dynamis har också försetts med ett mikrojusterbart Boa System som inte bara ger kraft åt skons DynaPanel utan också låter dig millimeteranpassa passformen – i farten och med bara en hand! Sammantaget ger kombinationen av Boa System, DynaPaneloch DynaTruss en sko med överlägsen stabilitet och dynamiskt stöd för mellanfoten.

RoadHawk FF
ASICS RoadHawk FF är en sko som inte bara är snabb utan också kan användas nästan överallt och till nästan vad som helst. Det gör den till ett bra val för både fötterna och din plånbok. Skon har en halv Mono-Sock med sömlös mesh som sluter om foten för en åtsmitande passform med skönt stöd. Den är också försedd med en snabbtorkande Ortholite Sockliner med suverän dämpning. Med RoadHawk FF har ASICS skapat en unik kombination av avancerade tekniska lösningar och modern, snygg design som gör att skon passar lika bra att ha till vardags som på en löprunda i parken – och det till ett mycket bra pris.

Gerard Klein, Senior General Manager för Global Performance Running Footwear på ASICS Corporation, berättar:

– ASICS mission är ganska enkel: vi vill ge människor en så bra och skön träningsupplevelse det bara går. Och det är just vad de här senaste tillskotten till vår löparkollektion gör – oavsett när, var och hur du tränar. Tack vare Dynamis kan alla som behöver extra stöd för mellanfoten nu slippa dra runt på tunga och klumpiga löparskor. För den som i stället vill ha god respons och hög fart på både korta och långa distanser är den snygga och mångsidiga DynaFlyte 2 ett bra val. Och RoadHawk FF är till för dig som letar efter en löparsko som fungerar för många olika träningsformer samtidigt som den kan användas till vardags. ASICS gör stora investeringar i nya innovationer varje år och de här senaste modellerna visar varför.

Läs mer om skomodellerna och spana in resten av ASICS produktutbud på asics.com.

Med hashtaggen #FeelFast kan du följa diskussionen om FlyteFoam Fast Series i sociala medier.

• #imoveme
  • #feelfast