Spring hela vintern med ASICS kollektion 360 Protection

Låt inte mörkret och det ruggiga vädret stoppa dig från löpning. Allt handlar om att ha rätt utrustning så att du håller dig torr och lagom varm.

I ASICS nya höst- och vinterkollektion hittar vi kategorin 360 protection - ett gäng nyckelplagg speciellt framtagna för att backa upp dig när kylan smyger sig på. Plaggen har dessutom reflexer så att du syns i mörkret.

Accelerate Jacket står emot både regn och starka vindar. Den är lätt och prasselfri, och har hål för tummen - skönt för kalla händer.

Under jackan passar Elite Baselayer, en mjuk underställströja som andas och leder bort fukt från kroppen tack vare ett speciellt polyestergarn.

LB Calf tight är inte bara snygga. De ger även en lätt kompression över vaderna, och det heltäckande reflexmönstret syns tydligt när skymningen faller.

På fötterna passar GT-2000 4 perfekt innan gatorna täcks av is (då rekommenderas istället GEL-FujiSetsu med dobbar). Modellen som passar överpronerare är en av ASICS absoluta storsäljare, och finns även i en vattenavvisande variant, GT-2000 4 Lite-Show Plasmaguard.

Mer information om produkterna samt priser finns i bifogad pdf.

Vill du se mer av ASICS höst- och vinterkollektion 2016? Den hittar du här.

• vinterlöpning
  • aw16