Välj vitvaror efter känsla och förnuft

Vitvarorna ger dig optimal hjälp under tillagningen och de klarar det krävande rengöringsarbetet efteråt. Vitvaror är vår oumbärliga partner i det dagliga hushållet.

ASKO-köksserien går under den gemensamma beteckningen Sense. Sense, för att produkterna utvändigt är tillverkade i en känslomässigt tilltalande och enkel skandinavisk design, och sense, för att ordet på engelska även betyder förnuft. Serien kombinerar således både den vackra formen och den förnuftiga funktionaliteten.

Sense-seriens produkter har tillverkats utifrån ett önskemål att utforma hårda vitvaror till den moderna familjen. Designen har fokus på de rena, mjuka linjerna som kompletterar kökets övriga finesser. Vi vet att en större del av livet levs i köket som inte längre är förbehållet matlagningen. Här träffas hela familjen efter en stressig vardag och här träffas vänner för social samvaro. Därför är helhetsintrycket och stämningen viktig – element som skapas utifrån de material och produkter som väljs för att skapa de optimala förutsättningarna.

Förnuftet är integrerat i Sense genom intelligenta, tekniska lösningar. Alltifrån energi- och vattenbesparande maskiner med flexibla möjligheter till självrengörande ugnar och TouchProof-beläggning som gör att du slipper rengöring.

Sense-serien innehåller bl.a. diskmaskiner, däribland ASKOs serie av XXL-modeller med extra plats för hela 17 kuvert (40 % mer än normalt). Spisar och ugnar är också en del av Sense, och du kan välja mellan en mängd modeller i det allsidiga sortimentet – kombiugnar, ångugnar och intelligenta ugnar. Över detta finns Senses urval av Fläktar – alltifrån den modell som kan placeras i ett mindre kök till modellerna med större volym och mindre dominans. Sense erbjuder som helhet en mängd funktionella lösningar och inredningsmöjligheter.

• Building, property

Asko
ASKO tillverkar miljövänliga vitvaror för kök- och klädvårdsrum med fokus på design, hållbarhet och funktion. ASKO vitvaror kombinerar en modern minimalism och kvalitetstillverkning som är utmärkande för skandinavisk design med respekt för miljön. I mer än 60 år har ASKO diskmaskiner och ASKO tvättmaskiner hjälpt människor världen över att laga mat, tvätta och ta hand om familj och miljö.

Gorenje Group Nordic A/S
Sedan det danska dot terbolagets huvudkontor öppnades i Köpenhamn 1976 har Gorenje Group Nordic växt till ett multinationellt företag med ansvar för samtliga nordiska och baltiska länder. Gorenje Group Nordic erbjuder följande fem vitvarumärken: Gorenje, Gorenje+, Asko, Atag och Upo, och är med en bred och högkvalificerad distribution verksam i åtta länder. Gorenje Group Nordics mål är att förenkla kundernas vardag genom att tillhandahålla ett brett utbud av innovativa, designinriktade produkter och tjänster i olika segment och prisnivåer.

www.GorenjeGroupNordic.com

Sanja Draganic