ASSA blir ASSA ABLOY Sweden

ASSA blir ASSA ABLOY Sweden

ASSA AB ändrar namn till ASSA ABLOY Sweden AB och ASSA OEM AB ändrar namn till ASSA ABLOY OEM Sweden AB. De nya bolagsnamnen börjar gälla om knappt ett och ett halvt år, i september 2018.

-Detta är en naturlig fortsättning på den process som startade för 23 år sedan då svenska ASSA och finska ABLOY fusionerade, säger Urban Doverholt, VD ASSA AB.

Namnändringen innebär inga förändringar i bolagsstruktur för ASSA eller ASSA OEM.

-Våra visioner, mål och strategier ligger fast oavsett namnbytet, avslutar Urban Doverholt och Andreas Frisk gemensamt.

Urban Doverholt         Andreas Frisk
VD ASSA AB              VD ASSA OEM
Tel: 08- 17 70 00        Tel: 031-704 23 89

ASSA utvecklar lås och integrerade säkerhetssystem för dörrmiljöer. ASSA är Sveriges ledande leverantör av lås- och säkerhetslösningar till såväl proffskunder som konsumentkunder. Våra produkter kännetecknas av kvalitet, säkerhet och design.

ASSA är en del av den Skandinaviska regionen i Divisionen EMEA och ingår i ASSA ABLOY-koncernen som är världsledande inom lås- och dörrlösningar som uppfyller slutanvändarnas krav på trygghet, säkerhet och användarvänlighet. Koncernen har ca 46 000 anställda och en omsättning på drygt 68 miljarder SEK.

Läs mer om verksamheten på www.assa.se.