Assemblin i stort sponsorsamarbete med FC Rosengård

I mars lanserade FC Rosengård en långsiktig satsning med 13 stora sponsorer. Nu väljer även Assemblin (f.d. Imtech), som tidigare varit stor sponsor i MFF, att samarbeta med FC Rosengård som ett led i att lansera sitt nya varumärke och namn.

– Valet av FC Rosengård var naturligt eftersom vi delar deras grundläggande värderingar. Som organisationer ser vi båda sambandet mellan det genuina, ett lokalt- och socialt ansvar kombinerat med framgångar på högsta elitnivå, säger Thomas Rebermark, Informations- och Marknadschef på Assemblin.

– För FC Rosengårds handlar det om att de använder sina unika sociala projekt för att skapa ett hjärta som gjort dem till en av världens 10 bästa fotbollsklubbar på tjejsidan, fortsätter Thomas Rebermark. För oss på Assemblin handlar det om att fortsätta vidareutveckla ett framgångsrikt lag i en tuff bransch med ett starkt medarbetarengagemang.

Assemblin kommer att bli en aktiv del av klubbens alla delar, och kommer till exempel att arbeta konkret med de båda arbetsmarknadsprojekten Boost och Start by FC Rosengård men även stötta klubbens projekt för tjejfotboll på landsbygden i Sydafrika, Football for Life.

– Jag är mycket stolt över samarbetet med Assemblin, säger klubbdirektör Klas Tjebbes. Det finns en genuin fotbollskultur på företaget, men vi har inte bara pratat elitfotboll. Det handlar lika mycket om ett engagemang i klubbens breda ungdomsverksamhet för pojkar och flickor på Rosengård och i Malmö Innerstad.

För mer information kontakta:
Thomas Rebermark, Informations- & Marknadschef, Assemblin, +46 (0)10 475 39 81,
e-mail: thomas.rebermark@assemblin.se
Klas Tjebbes, klubbdirektör FC Rosengård: 0708 - 12 49 48, e-mail: klas@fcrosengard.se

• varumärke
  • organisation

Om Assemblin:
Assemblin är ett av Nordens ledande installations- och serviceföretag med verksamhet i Sverige, Norge och Finland. Vi utformar, installerar och underhåller tekniska system för el, värme, sanitet och ventilation i kontor, arenor, shoppingcenter, bostäder och industrier med den multidisciplinära koncernens styrka och det lokala företagets personliga närvaro. Vår omsättning är cirka 7 miljarder SEK och med mer än 5 000 medarbetare på över 100 orter i Norden finns vi där du är. För dig.

Om FC Rosengård:
FC Rosengård (tidigare MFF:s damfotbollssektion Malmö FF Dam) är en fristående damfotbollsförening i Malmö. Klubben ombildades 11 april 2007 under namnet LdB FC och bytte 2013 namn till FC Rosengård.
Klubben är en av de mest framgångsrika i svensk damfotbolls historia med åtta SM-guld två segrar i Svenska cupen, två guld i nordiska mästerskapen och har tillhört högsta serien och Damallsvenskan flertalet av säsongerna och sedan 1986 aldrig varit placerade sämre än trea. 2004 fick man den första supporterklubben på damsidan, Himmelsblå fans. Hemmaarenan är Malmö IP, vars publikkapacitet är 7 600 personer.

Vill du läsa mer. Gå in på: www.assemblin.com eller www.fcrosengard.se/