At Six är Europas Bästa Hotell

Hotell At Six har mottagit utmärkelsen Europas Bästa Hotell och Bästa Restaurang i ett Hotell, på designgalan The International Hotel and Property Awards i Italien. Utmärkelsen är en prestigefylld titel som röstas fram av både hotellindustrin samt besökare.

Hotell At Six slog upp portarna tidigare i år med en uppmärksammad invigningsfest. Hela hotellsatsningen är den största i Stockholms historia och för Petter Stordalens hotellkoncern Nordic Choice Hospitality Group den mest betydande någonsin.

- Vi är otroligt stolta och glada över dessa utmärkelser och ser dem som ett kvitto på att vi skapat någonting som bjuder våra gäster på fantastiska upplevelser säger Jennie Hahmann Håkanson, vd på At Six.

Universal Design Studio är inredningsarkitekterna som gjort ett enastående designarbete med att sammanväva konst och design i en helt unik form. På At Six är varje detalj omsorgsfullt handplockad till en samtida elegans med en stor portion egensinnighet.

Universal Design Studio grundades i London år 2011 av Edward Barber och Jay Osgerby med målsättningen att skapa arkitektur och inredning inom ramen för deras prisbelönta designfolio. De arbetar internationellt med världsledande varumärken och företag för att skapa färgstarka och innehållsrika miljöer.

Namnet At Six är en hyllning till hotellets adress, Brunkebergstorg 6. Förutom rum i världsklass, samtidskonst och djärv design innefattar hela hotellsatsningen ett tiotal barer, caféer och restauranger.

- Ambitionen med hela kvarteret är att öka Stockholms internationella attraktionskraft och samtidigt skapa ett mer öppet och levande city. Brunkebergstorg har varit bortglömt under långtid och därför är det kul att se att det nu inte bara upptäckts av stockholmarna utan också av internationella resenärer och jurygrupper, säger hotellets ägare Petter A Stordalen.