Anders Hagenbjörk tar över som Head of Business Optimization på Ateles

Pressmeddelande   •   Aug 20, 2019 07:55 CEST

Anders Hagenbjörk tillträder som Head of Business Optimization på Ateles

Ateles fortsätter att stärka bolaget genom att rekrytera en tung profil till nyckelposition. Anders Hagenbjörk rekryteras som Head of Business Optimization och tillträder sin roll i augusti.

Med sina 15 år i branschen, har Anders gedigen erfarenhet inom onlinemarknadsföring, sökmotoroptimering (SEO), sökordsannonsering (SEM), affiliatemarknadsföring samt webb- och systemutveckling. Anders har tidigare drivit företag inom webbutveckling, varit involverad i ett flertal startups, t.ex. plattform för skill gaming och B2B-tjänst för rankingrapportering. Han har varit COO på myTaste AB (publ.), haft ett nätverk av egna sajter inom e-handel och affiliatemarknadsföring samt senast konsultat inom onlinestrategi och SEO.

-Anders är en nyckelrekrytering för att ytterligare stärka vår position på marknaden. Hans breda kunskap och erfarenhetsnivå inom e-handel, affärsutveckling och framförallt inom sökmotoroptimering blir en stor tillgång för oss i och med vår expansion. Anders har helt rätt bakgrund för oss i vårt fortsatta arbete mot att stärka vårt erbjudande inom e-handel och affärsoptimering, säger Lars-Johan Strand, VD på Ateles.

-Ateles är ett bolag jag har haft koll på under en längre tid och jag är väldigt glad över att få delta i den resa som Ateles gör och leda i en organisation med så tydliga tillväxtambitioner. Nu kommer vi att ta rejäla tag och bygga ett starkt Business Optimization-team med kompetenser inom bland annat UX-design, SEO, SEM, analys och konverteringsoptimering, säger Anders Hagenbjörk.

Anders Hagenbjörk tar över efter Christoffer Johansson som går vidare i bolaget i rollen som Head of Client Success, där han kommer att fortsätta bygga teamet som skall driva och utveckla kundernas affärer.

Ateles skapar och utvecklar framtidens e-handel. Baserat på marknadsledande standardplattformar levererar de innovativa och användarvänliga lösningar med fokus på affärsnytta åt sina kunder. Sedan 2001 har de utvecklat lösningar till kunder i både B2C- och B2B-segmenten. På kundlistan finns bl.a. Audi, Eton, Daniel Wellington, Gant och Møller Bil. Ateles arbetar med hela Norden som marknad och har idag cirka 80 anställda med kontor i Linköping, Stockholm och Oslo.

Kommentarer (0)

Kommentera