Ateles lanserar ny strategitjänst - eCommerce Audit

Idag lanserar Ateles Consulting den nya tjänsten eCommerce Audit. Den nya tjänsten kommer att bli en del av Ateles strategierbjudande som redan innehåller tjänsterna eCommerce Study och eCommerce Ready.

Ateles eCommerce Audit är utformad för att fungera som ett analysverktyg i arbetet med att identifiera och prioritera förbättringsområden på e-handelssajter. För att en e-handelsplats ska nå upp till de höga och snabbrörliga krav som finns innebär det att den måste vara i ständig förändring. Det är ett stort och tidskrävande arbete i sig att avgöra vad som ska förbättras, hur den ska förbättras och i vilken ordning man ska prioritera dessa förbättringar. Med Ateles eCommerce Audit genomförs en grundlig analys från ett oberoende perspektiv över de tio områden på en e-handelsplats som är de viktigaste. Detta resulterar i en översiktlig bild över e-handelsplatsens styrkor, svagheter och därmed förbättringspotential.

Jonni Harrius, Head of Business Development på Ateles, har varit ansvarig för att utveckla det nya verktyget.

"Arbetet med förbättring av e-handelsplatsen är konstant och tidskrävande. Vi såg ett behov av att snabbare etablera och prioritera hos våra kunder vad som skulle göras. Vi har nu arbetat fram ett analysverktyg som gör att vi effektiviserar researcharbetet och snabbare når utvecklings- och implementationsfas för de identifierade förbättringarna"

Ellos är en aktör som har testat verktyget i utvecklingsstadiet och säger att:

“Genom den eCommerce Audit Ateles genomförde på vår e-handelplats har vi nu fått bekräftat vilka områden som är prioriterade för utveckling. Med detta underlag kan vi nu påbörja arbetet att ytterligare förbättra specifika områden som lyfts fram i analysen och enklare prioritera de utvecklingsområden som är i störst behov av förbättring” säger Sanna Lindström, E-shop and Web Plan Manager, Ellos

Önskar du mer information om tjänsten ta kontakt med Jonni Harris, Head of Business Development på Ateles på tlf +46 70 54 82 468 eller mail, jonni.harrius@ateles.se

Här kan du läsa mer om Ateles strategitjänster

• strategi

Ateles är ett konsultbolag som arbetar med strategirådgivning och utveckling av skräddarsydda lösningar för e-handel och omnichannel till medelstora och stora företag inom både B2B och B2C segmentet. Baserat på marknadsledande plattformsleverantörer levererar Ateles en specialanpassad, innovativ och användarvänlig e-handelslösning utifrån verksamheters unika behov. Bolaget startade 2001 och har idag ca 40 anställda med kontor i Stockholm, Linköping och Oslo.

Ateles arbetar med kunder som Gina Tricot, Berling Media, Gresvig Retail Group, Marine Harvest och IDÉ House of Brands.

Läs mer på www.ateles.se