Ateles och Eyeonid i partnerskap för att arbeta med GDPR-lösningar

Ateles Consulting AB tecknar tvåårigt partneravtal med Eyeonid group AB (publ) om återförsäljning av Eyeonids proaktiva ID-bevakningstjänster kopplat till Ateles kärnverksamhet inom digital handel.

I slutet av april 2017 tecknade Ateles och Eyeonid en avsiktsförklaring om samarbete och återförsäljning av Eyeonids tjänster som nu har lett till ett tvåårigt partneravtal.

Eyeonid Group AB (publ) som utvecklar proaktiva ID-bevakningstjänster och textanalystjänster under varumärkena EyeOnID, EyeOnPass och EyeOnText har tydligt positionerat sina tjänster som ”First line of Defence” säkerhetstjänster, som passar väl in mot kommande GDPR-förordningen och Ateles kunder.

Ateles som har sin spetskompetens inom strategirådgivning, systemintegration och utveckling av innovativa och användarvänliga e-handelslösningar kommer att erbjuda Eyeonids tjänster till sina kunder som bl.a. består av flera av Sveriges större modevarumärken. Vidare har Ateles lagt stort fokus på att såväl GDPR-säkra sina egna system och lösningar till kunder som att ta fram nya GDPR-erbjudanden.

Partneravtalet innebär att Ateles kommer att kunna återförsälja samt erbjuda samtliga av Eyeonids tjänster. Parterna kommer löpande under avtalet tillsammans arbeta fram de olika paketeringarna och erbjudanden som kommer att ingå i Ateles kunderbjudande.

"Det känns extra roligt att ha kommit i mål med detta avtal då Ateles har väldigt goda kunskaper och erfarenheter inom ett, för Eyeonid, strategiskt viktigt område - e-handel. Eyeonids produkter och tjänster gällande såväl säkerhet som inom GDPR-området passar som handen i handsken för den verksamhet som Ateles bedriver och jag är övertygad om att deras kunder kommer att uppskatta vårt gemensamma erbjudande", säger Daniel Söderberg, VD på Eyeonid Group AB (publ).

"GDPR är en fråga högt upp på agendan för alla våra kunder likväl som ID-säkerhet. Därför är det viktigt för oss att kunna erbjuda expertis inom området kopplat till vår kärnverksamhet inom digital handel. I och med samarbetet med Eyeonid, säkrar vi ytterligare en viktig pusselbit för våra kunders anpassning till de nya reglerna som GDPR medför. Samtidigt stärker och breddar vi nu vårt erbjudande gällande ID-bevakning kopplat till just digital handel", säger Pär Eliasson, VD på Ateles Consulting.

För mer information, vänligen kontakta:

Pär Eliasson, VD, Ateles Consulting

par.eliasson@ateles.se

Ateles grundades 2001 och är ett av Nordens mest erfarna oberoende konsultbolag med spetskompetens inom strategirådgivning, systemintegration och utveckling av solida lösningar för e-handel, PIM och omnichannel. Bolaget arbetar med kunder i både B2C- och B2B-segmenten för att skapa lösningar som ökar effektiviteten, kundlojaliteten och försäljningen. På kundlistan finns bl.a. Brothers, Daniel Wellington, GANT, Gina Tricot, Gresvig Retail Group, Møller Bil, IDÉ House of Brands och Polarn O Pyret. Ateles arbetar med hela Norden som marknad och har idag cirka 60 anställda med kontor i Linköping, Stockholm och Oslo.

Eyeonid grundades 2014 och har sedan starten utvecklat en tekniskt komplex och avancerad plattform gällande proaktiva ID-skyddstjänster. Bolagets tjänst bevakar och larmar kunder när känslig, privat och företags digitala information, som t ex inloggningsuppgifter, kreditkortsnummer och personnummer, konstateras på obehöriga platser på internet, varpå kunden kan agera och skydda sig.