Gina Tricot satsar ännu mer på e-handel

Ateles Consulting har tecknat ett nytt avtal med Gina Tricot, en av Sveriges största retailers, som omfattar förvaltnings- och utvecklingstjänster för företagets e-handelslösning. Det nya avtalet är en förnyelse och omstrukturering av ett tidigare avtal och innebär att parterna fortsätter ett mångårigt samarbete. Det nysignerade avtalet innebär att Ateles nu ska leverera ännu fler fasta timmar på månadsbasis till Gina Tricot.

Gina Tricot är en av nordens snabbast växande modekedja för kvinnor och hade under 2012 en omsättning på 2,3 miljarder kronor. Det är fördelat på omkring 175 butiker i fem länder samt omfattande onlineförsäljning. Ateles har sedan 2009 arbetat med Gina Tricot och har utvecklat deras e-handelsplattform och mobila webbutik.

“Under vårt långa samarbete med Ateles har de alltid levererat mot de höga krav vi ställer, vår e-handel är i stark växt och blir en allt viktigare del i vår långsiktiga strategi. Detta kräver mycket underhåll och vidareutveckling. Ateles har hjälpt oss att bygga upp vår online försäljning från grunden och visat att de förtjänar vårt förtroende, därför är en förnyelse av avtalet mot nya förutsättningar väldigt naturligt” Peter Lilja, IT-chef, Gina Tricot.

“Genom en omstrukturering av existerande avtal får vi ännu större möjlighet att utveckla Gina Tricots e-handelslösning ytterligare för att den både ska öka försäljning och stötta det dagliga arbetet. Med en aktör som Gina Tricot vars e-handel växer så snabbt är det nödvändigt att investera i underhåll och vidareutveckling av e-handelsplattformen så att inte kostnaderna växer i takt med omsättningen” Mats Lundström, VD, Ateles Consulting

Ateles utvecklar skräddarsydda helhetslösningar för e-handel till medelstora och stora företag inom både B2B och B2C segmentet. Baserat på marknadsledande plattformsleverantörer som Magento, Elastic Path, InRiver, Litium, ePages och Pimcore levererar Ateles en specialanpassad, innovativ och användarvänlig e-handelslösning utifrån verksamheters unika behov. Ateles startade 2001 och har idag över 30 anställda med kontor i Stockholm, Linköping och Oslo. Läs mer på www.ateles.se

• gina tricot