Nytt partnerskap ger bättre e-handelslösningar

Ateles har under en tid utvärderat ett 20-tal olika webbverktyg för att hitta det bästa att kombineras med våra befintliga e-handelsplattformar. Nu har partnerskap tecknats med Pimcore, leverantör av ett open source verktyg. Tillsammans med e-handelslösningen Magento kan Ateles nu leverera ett helhetserbjudande där e-handel kombineras med product- och content management.

Pimcore är ett användarvänligt verktyg som möjliggör e-handel på ett enkelt sätt, där handel kan erbjudas i flera kanaler samtidigt.

- Vi har utvärderat många verktyg och kommit fram till att detta är det absolut bästa för våra behov i e-handelssammanhang. Pimcore är ett webbverktyg som är flexibelt, lättanvänt och som enkelt integreras med en e-handelsmotor. Dessutom är plattformen stabil och byggd på välkända komponenter med den senaste tekniken. Med samma ramverk i botten som Magento så gifter de båda systemen sig fint med varandra, berättar Susanne Schander, leveransansvarig på Ateles.

När Ateles hjälpte Gina Tricot med deras nya e-handelslösning valdes Pimcore som webbverktyg.

• plattform
  • pimcore

Ateles utvecklar affärsdrivande e-handelslösningar till företag som vill göra bättre affärer via nätet. Vi är övertygade om att smart e-handel ger stabil framgång. Vi har verksamhet i Sverige och Norge.

Läs mer på www.ateles.se