22 nya miljonvinster på V75

Pressmeddelande   •   Jan 23, 2010 17:51 CET

När dagens Jackpotomgång kördes på Åbytravet i Mölndal blev det miljonregn över Sverige. 22 system klarade alla sju vinnarna och belönades med mellan 2,2 och 5,7 miljoner kronor.

V75 är spelformen som skapar flest miljonvinnare i Sverige. under 2009 hela 110 stycken. Idag var det dags för årets första miljonvinnare.

– Återigen skapade V75 flera miljonvinster och den här gången hela 22 stycken på en gång säger Kerstin Wallentin, Kommunikationsdirektör på ATG.

Mest pengar bärgade ett andelsspel inlämnat på ICA MAXI i Trelleborg. Där delar 24 andelar på 5,7 miljoner eller över 240 tusenlappar per andel. Över 5 miljoner även till en kund hos Torpavalls Tips och Tobak i Göteborg.

Två system tog hjälp av Harry Boy. 2,2 respektive 2,4 miljoner kronor blev belöningen för de kunderna.

De vinnande systemen var inlämnade i Stockholm (3 stycken), Södertälje (Harry Boy), Vällingby, Sollentuna, Malmö, Trelleborg (2,4 system), Göteborg (2 stycken), Västra Frölunda, Motala, Fagersta (2 stycken) och Karlholmsbruk.

6 system spelades via ATG.se (varav ett av dessa var en Harry Boy).

Kerstin Wallentin, kommunikationsdirektör ATG
E-post: kerstin.wallentin@atg.se

ATG - ett spelbolag i hästsportens tjänst

AB Trav och Galopp - ATG - ägs till 100 procent av trav- och galoppsporten. ATG levererar en kombination av trav- och galoppsport i världsklass samt spännande och underhållande spel. ATG tryggar via spelet på hästar den svenska trav- och galoppsportens långsiktiga förutsättningar. Den största och mest populära spelformen är V75 där runt en miljon människor deltar varje vecka. Hela ATGs överskott, ca 1,6 miljarder kronor årligen, går tillbaka till hästsporten.