ATG förstärker säkerhetsrutinerna ytterligare

Pressmeddelande  •  2012-02-17 14:57 CET

Vid ett travlopp, onsdag den 8 februari, på Charlottenlunds travbana i Danmark stängdes inte spelsystemet i tid. Det ledde till att två vinnande vad kunde spelas efter loppets målgång.

- Det är självklart olyckligt och det berodde på att kommunikationen mellan ATG och Charlottenlund tillfälligt gått ned. Detta upptäcktes då hästarna var cirka 500 meter från mål och man försökte åtgärda det så snabbt som möjligt, men det tog uppenbart längre tid och hästarna hann gå i mål innan åtgärden, säger ATG:s vice vd, Benno Eliasson.

ATG har anmält händelsen till Lotteriinspektionen och vidtagit åtgärder för att undvika att det sker igen.

- Kommunikationsfel kan alltid uppstå men tillsammans med Danmark har vi nu förstärkt säkerhetsrutinerna ytterligare, säger Benno Eliasson.

Benno Eliasson, vice vd ATG
E-post: benno.eliasson@atg.se