Nytt rekord för V86 Xpress

Pressmeddelande   •   Jan 28, 2016 15:15 CET

Onsdagens V86 Xpress på Solvalla och Jägersro drog till sig stort intresse bland ATGs kunder.

Det blev nytt omsättningsrekord - 20 887 543 kronor på V86.

Fantastiskt kul! Det är den högsta omsättningen vi har haft en ”vanlig” V86 Xpress-omgång sedan starten. Onsdagarna är på väg att bli en riktig ”Lill-lördag”, säger Thomas Bertilsson, PR-ansvarig på ATG.

V86 Xpress introducerades våren 2014 och förutom Jackpotomgångar så har omsättning för V86 Xpress aldrig varit högre än gårdagens.

Det fartfyllda Xpress-formatet, där V86 körs från två olika banor, och de nya tv-sändningarna med positioneringsgrafik engagerar helt klart våra kunder. V75 på lördagar har gått starkt och samma sak gäller nu för V86, säger Thomas Bertilsson.

Nästa onsdag körs V86 Xpress på Solvalla och Åby. Potten är då kryddad med en jackpot på 11 miljoner kronor till en ensam vinare. Innan onsdag ser ATG fram emot en Guldhelg med dubbla V75-or och högre odds på vinnarspel hela helgen. Det är hög puls just nu för travälskaren!

10 högsta omsättningarna på V86-Xpress(vanlig omgång)

RankDatumV86 Xpress
2016012720 887 543