Tre vann 21 miljoner var på V75

Pressmeddelande  •  2012-05-26 18:23 CEST

Lördagens V75-omgång på Solvalla var svår. Så svår att endast tre system klarade att hitta alla sju vinnare. Dessa tre system belönades med över 21 miljoner kronor var. Alla de tre vinnande systemen var inlämnade i Sydafrika. Vinnarna hade spelat för 770 kr, 945 kr och ett system för över 1 000 kronor. Systemen innehöll två, en respektive två ogarderade hästar, så kallade spikar.

- Det internationella spelet på V75 ökar hela tiden och uppgick i dag till hela  40 miljoner kronor, alltså närmare en tredjedel av allt spel. Bland ett 20-tal deltagande länder lyfter vi naturligtvis extra på kepsen för duktiga spelare i Sydafrika, säger ATGs vd Remy Nilson.

Extra V75 med Elitloppet

Redan imorgon söndag är det dags för en ny V75-omgång, en Extra V75:a som bland annat innehåller Elitloppet och man kan spela V75 fram till kl 14.30 som vanligt.

De två Elitloppsförsöken är placerade som V75-2 och V75-3.

Söndag 27 maj:

12.30-14.00, TV4 Sport, Inför Elitloppet.
14.00-18.30, TV4, Elitloppet.
ATG Live sänder från 10.00 (Solvalla).

Remy Nilson, vd ATG
E-post: remy.nilson@atg.se