Vinn 44 miljoner i Jackpot på V75

Pressmeddelande   •   Okt 13, 2012 16:58 CEST

Favoriterna och flera av de mer betrodda hästarna motsvarade förväntningarna när V75 i dag kördes på Åby. Det blev därför ingen utdelning för 5 rätt och pengarna från den potten flyttas vidare till kommande lördags V75-omgång på Bergsåker. Då kan en ensam vinnare bli runt 44 miljoner kronor rikare.

På 7 rätt blev dagens utdelning 13 165 kronor, medan 6 rätt gav 112 kronor. Gå in på www.ATG.se för rätt rad och samtliga resultat.

Skulle det bli en ensam vinnare med 7 rätt på V75 kommande lördag får den personen runt 44 miljoner kronor.

Lista: De fem största V75-vinsterna genom tiderna

Summa, Datum, Bana

1. 67 312 633 kronor, 27 februari 2010, Axevalla
2. 56 347 408 kronor, 14 januari 2012, Åby
3. 47 360 999 kronor, 7 juli 2007, Halmstad
4. 45 285 093 kronor, 24 juni 2007, Kalmar
5. 34 591 437 kronor, 23 december 2011, Bergsåker.

För mer information kontakta:

Leif Almgren, informationschef ATG.

Hasse Svennehed, PR-chef ATG.