Pressmeddelande -

Atos tecknar femårigt kontrakt med Euromaint Rail för att skapa en innovativ digital arbetsplats

Atos, en global ledare inom digital transformation, meddelade idag att företaget har tecknat ett 5,5 -årigt kontrakt med Euromaint Rail AB, en nordisk leverantör för underhållstjänster för alla delar av järnvägsindustrin, för att stöda dem i deras digitala transformation och att skapa en modern, flexibel infrastruktur med lösningar för framtidens digitala arbetsplats. Affärsavtalet omfattar Euromaint Rail AB affärsverksamhet i Sverige och kommer att minska företagets kostnader märkbart och säkerställa maximal säkerhet och överensstämmelse vid alla tillfällen.

Euromaint Rail AB önskar att implementera en modern och flexibel infrastruktur och desktop lösningar för att tilltala arbetsmiljöns nya behov, såsom rörlighet och en mer kostnadseffektiv leverans. Med tanke på den föränderliga arbetsmiljön har Euromaint Rail funnit en pålitlig partner hos Atos för att fullborda resan och möta framtiden redan idag.

“Vi är glada att fortsätta vårt partnerskap med Atos genom att ta vår digitala resa till nästa nivå och ta steget att transformera vår verksamhet. Vi valde Atos som vår partner I tranformationen tack vare deras beprövade framgång inom leveransen av Digital Workplace och ansedda ledarskap inom Digital Workplace -tjänster, både globalt och i Europa. Vi har nu påbörjat genomförandet av den första fasen i digitaliseringen och vi är mycket entusiatiska att se de första resultaten redan nu”, säger Johan Andersson, acting CIO, Euromaint Rail.

Med sitt utbud av Atos Digital Workplace, har Atos utvecklat en sann ”end-to-end” lösning för att omvandla de anställdas upplevelse. Levererat genom ett förbättrat partnerskapsekosystem includerar lösningen:

• En säker, mobil arbetsplats som är tillgänglig alla tider och från alla platser
  • Cloudbaserade tjänster (Workplace-as-a-service)
  • Konsumentliknande support för slutanvändare med Help and Interaction Center
  • Funktionsrika kommunikation- och samarbetstjänster (inklusive Unifys OpenScape Cloud & Circuit produkter).

Atos blev också erkänd som Global ledare inom Digital Workplace tjänster av ISG och ledare inom the Gartner Magic Quadrant for Managed Workplace Services, Europe.

“Att skapa en digital arbetsplats är ett av de huvudsakliga fokusområdena för Atos och vi stöder våra kunder i deras övergång mot en mera innovativ arbetsplats. I dagens moderna värld är kommunikation och samarbete som är tillgängligt alla tider och från alla platser inte bara normen, utan också vad slutanvändare förväntar sig. På Atos levererar vi en “end-to-end” transformation av arbetsplatsen, vilket hjälper våra kunder att tilltala sina anställdas behov utan att kompromissa med säkerheten. Vi är mycket glada att stöda Euromaint Rail i deras digitala transformation och ser fram emot att ytterligare förbättra vårt partnerskap”, säger Jennie Broström-Lundmark, Country Manager Atos Sverige.

About Euromaint Rail

Euromaint Rail AB offers qualified technical maintenance to meet customer requirements for well-functioning rolling stock fleets. Euromaint comprehensive range of maintenance and refurbishment services consist of qualified technical maintenance, provision of spare parts, refurbishments and component servicing. Their know-how covers all types of rolling stock for passenger and freight as well as infrastructure work. Euromaint Rail AB have a network of workshops from Luleå in the north to Malmö in the south.

• digital workplace
  • technology
  • digital

Atos SE (Societas Europaea) är en ledare inom digital service med årsomsättning på ungefär € 12 miljarder och ungefär 100,000 anställda i 72 länder. Gruppen ger service till en global klientbas, förser Konsult & Systemintegrationsservice, Administrativ Service & BPO, Molndrift, Stordata & Cyber säkerhetslösningar, såväl som en transaktionsservice via Worldline, den europeiska ledaren för betalningar och transaktionsservice industrin. Med sin grundliga teknologiska expertis och kunskap i industrin, arbetar gruppen med klienter över olika affärssektioner: Försvar, Finansiell Service, Hälsa, Tillverkning, Media, Allmännyttiga, Offentlig sektor, Detaljhandel, Telekommunikation och Transport.

Atos fokuserar sig på affärsteknologi som driver framgång och hjälper organisationer att skapa framtiden för sina företag. Gruppen är den världsomfattande Informations Teknologi Partnern för de Olympiska & Paralympiska Spelen och är börsnoterad på Euronext Paris börsen. Atos drivs under varumärkena Atos, Atos Consulting, Atos Worldgrid, Bull, Canopy, Unify och Worldline.