Återkallelse av ekologisk Onsalakorv

Pressmeddelande   •   Dec 06, 2017 18:05 CET

Atria Scandinavia återkallar ett parti ekologisk Onsalakorv med bäst-före-datum 28 januari 2018, eftersom spår av mjölk har upptäckts vid företagets rutinmässiga analys av produkten. Produkten är märkt som fri från GLUTEN och MJÖLK.

Produkten har enbart sålts på Willys och Hemköp och är stoppad i butik.

Alla konsumenter som eventuellt har hunnit köpa produkten uppmanas att lämna tillbaka den till butiken eller kontakta Atria Scandinavias konsumentkontakt tfn: 020-410 340.

Återkallelsen gäller följande produkt:
Onsalakorv ekologisk, 200 g Bäst-före-datum: 28 januari 2018

Observera att återkallelsen enbart gäller produkter med ovanstående bäst-före-datum. Atria Scandinavia beklagar det inträffade.

För mer information kontakta: Carsten Jörgensen, Kvalitetschef: 070-585 01 30

Atria Scandinavia är ett av norra Europas ledande matföretag med välkända varumärken som Lithells, Sibylla, Pastejköket, Lönneberga, Lagerbergs,  3-Stjernet, Ridderheims och TZAY. Vi tror på ”Good food - better mood”. För oss innefattar detta hela livsmedelskedjan – från primärproduktion till konsumentens bord. Vi levererar trygg mat som producerats på ett ansvarsfullt sätt och som ger välmående och inspiration till våra kunder och konsumenter.

Atria Scandinavia har ca 1 000 anställda, nio produktionsanläggningar och en omsättning på ca 3,5 Mrd SEK. Företaget ingår i den börsnoterade finska koncernen Atria Group med 4 715 anställda och en omsättning på ca 12,5 Mrd SEK.