Bengt Kastmark- Ny Personaldirektör på Atria Scandinavia

Pressmeddelande   •   Nov 11, 2010 10:05 CET

Bengt Kastmark har utsetts till ny personaldirektör på Atria Scandinavia. Han kommer närmast från Telekombranschen och en tjänst som HR Manager & HR Consultant på Nokia Siemens Networks AB.

Bengt Kastmark har lång erfarenhet av att arbeta med Human Resources på olika företag, både nationellt och internationellt. Han har tidigare arbetat som HR Manager inom Coca Cola Sverige och Philip Morris Scandinavia. Därefter tog han steget vidare till Alfa Laval och tillverkningsindustrin och slutligen Nokia Siemens Networks AB i telekombranschen

– Bengt Kastmark har en gedigen bakgrund av att arbeta med olika typer av personalfrågor inom flera branscher. Hans tidigare arbete visar tydliga resultat och jag ser fram emot att Bengt skall leda arbetet på vår personalavdelning, säger Juha Gröhn, Verkställande Direktör på Atria Scandinavia.

Bengt Kastmark tillträder sin nya tjänst i januari och kommer att vara placerad vid företagets huvudkontor i Nacka.

– Det skall bli mycket spännande att arbeta inom Atria Scandinavia och ett företag inom dagligvaruhandeln igen. Jag är övertygad om att HR måste förstå och vara en del av affärstänkandet för att kunna stödja organisationen på rätt sätt. Jag ser fram emot att driva och utveckla HR-arbetet inom Atria, kommenterar Bengt Kastmark.

Sara Andersson
Kommunikationschef Atria Scandinavia

För ytterligare information kontakta:
Bengt Kastmark, Personaldirektör, Atria Scandinavia, 0709 93 83 25
Juha Gröhn, Verkställande Direktör, Atria Scandinavia, 076-777 60 60, juha.grohn@atria.se
Sara Andersson, Kommunikationschef, Atria Scandinavia, 0706-85 08 66, sara.andersson@atria.se

Atria Scandinavia är ett av Sveriges ledande livsmedelföretag med produktion av förädlade kött- och charkprodukter, delikatesser och måltidslösningar. Atria arbetar med välkända varumärken som Lithells, Sibylla, Pastejköket, Lönneberga, Ridderheims och Falbygdens Ost med en vision om att vara Skandinaviens mest spännande matföretag. Atria Scandinavia har ca 1400 anställda, 11 produktionsanläggningar och en omsättning på ca 4,2 Mrd SEK. Atria Scandinavia ingår i den börsnoterade finska koncernen Atria Group med ca 7700 anställda och en omsättning på 15 Mrd SEK. Atriakoncernen är Finlands största företag i charkbranschen och den största tillverkaren av köttprodukter i Östersjöregionen. Atria Group är även verksamt i Ryssland och Estland.