Krämig och smakrik nyhet från Pastejköket

Pressmeddelande   •   Aug 25, 2015 09:00 CEST

Lagom till hösten lanserar Pastejköket sin första gräddpastej. Nyheten är en bredbar leverpastej med en krämigare konsistens och rundare smak än originalet. Grädden och kryddningen i kombination bidrar till en framträdande och god köttsmak. Produkten innehåller endast svenskt kött.

Pastejkökets bredbara gräddpastej är en len och extra smakrik nyhet. Produkten fylls, förseglas och ångkokas därefter inuti asken vilket bevarar den goda smaken och ger längre hållbarhet.

- Pastejköket pastejer är Sveriges mest populära och vi är glada att komma med en god och krämig produktnyhet till alla pastejälskare. Vi hoppas att det blir en perfekt tillskott till alla konsumenters frukostbord när man ska lyxa till det lite extra, säger Pontus Egnér, marknadschef Pastejköket.

Leverpastej är framförallt gott och efter det kommer viktiga aspekter som nyttig på grund av ett högt järnvärde. För den som är aktiv och tränar mycket är det extra viktigt att äta en järnrik kost.

Produkten innehåller endast svenskt kött och framtagen av Pastejkökets produktutvecklare i Tranås, där produkten även tillverkas. Den bredbara gräddpastejen passar lika bra som smörgåspålägg som till förrätter och snittar.

Produkten finns att köpa i välsorterade livsmedelsbutiker från och med vecka 38, 2015. Rekommenderat pris är cirka 12,90 SEK för en förpackning om 200 gram.

Atria Scandinavia är ett av Sveriges ledande livsmedelsföretag. I sortimentet finns kött- och charkprodukter, delikatesser, vegetariska produkter och måltidslösningar. Atria arbetar med välkända varumärken som Lithells, Sibylla, Pastejköket, Lönneberga, Ridderheims och TZAY med en vision om att med passion och starka varumärken skapa inspirerande mat för varje tillfälle.

Atria Scandinavia har ca 1 000 anställda, åtta produktionsanläggningar och en omsättning på ca 3,7 Mrd SEK. Företaget ingår i den börsnoterade finska koncernen Atria Group med 4 715 anställda och en omsättning på 14 Mrd SEK.