Ladda ner maten i din mp3 med Ridderheims nya självplocksdisk.

Pressmeddelande   •   Apr 24, 2006 17:00 CEST

Ridderheims vill erbjuda sina kunder möjligheten att ladda ner recept i mp3-spelare. Dessutom kommer man att kunna ladda ner matlagningsshowen: ”Kocken i örat”. Första testet genomförs på GastroNord den 24-27 april och på NK i stockholm från och med 2 maj. Ridderheims har fått svenskarna att prova många konstiga saker genom åren. Vissa saker, som till exempel soltorkade tomater, blev en omedelbar succé och finns fortfarande kvar i självplocksdiskarna. Och nu letar man nya vägar för att höja intresset kring mat. – Vi tänker fortsätta att leva som vi lär. Vi vill ge våra kunder möjlighet att testa sig fram till nya saker tillsammans med oss. Huvudsaken är att det handlar om mat. Gillar de tanken med att ladda ner recept och matlagningsshower i sina mp3-spelare, så kör vi. Säger Christer Ridderheim. Ridderheims kommer att visa upp en prototyp på självplocksdisken med intergrerad iPod på Gastro Nord-mässan. Och sedan genomför vi det i praktiken hos NK i Stockholm under maj månad. Något som personalen på NK tycker är kul. – Alltid kul att vara först. Speciellt när det handlar om att förena två varumärken som står för nytänkande. Något vi också känner igen oss i. Ridderheims håller också på att utveckla en ny mötesplats på nätet för sveriges alla matglada. Där vill man erbjuda sina kunder en mängd nya sätt att kanalisera sitt matintresse, som t ex att göra sin egen kokbok. – Det är ett led i en större tanke. En webplats som skapas till stor del av användarnas egna bidrag. Vi vill inte bara ha gäster vid vårt bord, man skall kunna vara med och laga maten själv. Man ska kunna komma med synpunkter, byta, betygsätta och samla egna och andras recept. Huvudsaken är inspiration. Inte att de tänker på just Ridderheims mat. För mer information om Ridderheims nyheter kontakta: Christer Ridderheim 031-722 55 15 eller 0703-47 30 94 christer.ridderheim@ridderheims.se Peter Grönvall 031-722 55 10 eller 0703-47 30 80 Peter.gronvall@ridderheims.se GENOM ATT HELA TIDEN KOMMA MED NYA OCH SPÄNNANDE PRODUKTER OCH SMAKER – BÅDE INOM DELIKATESSER OCH CHARKVAROR – SKA RIDDERHEIMS VARA DEN STÖRSTA INSPIRATÖREN INOM MAT OCH MATLAGNING. AB RIDDERHEIMS DELIKATESSER STARTADES I MAJ 1987 OCH SYSSELSÄTTER IDAG CA 100 PERSONER. FÖRSÄLJNINGSKONTOR FINNS PÅ YTTERLIGARE FEM PLATSER I LANDET. OMSÄTTNINGEN FÖR 2005/2006 BERÄKNAS TILL CA 435 MKR,VARAV 30% KOMMER FRÅN TILLVERKNING I EGEN FABRIK. RIDDERHEIMS DELIKATESSER ÄGS AV CHRISTER RIDDERHEIM OCH PETER GRÖNVALL. TEL 031-722 55 00 INFO@RIDDERHEIMS.SE WWW.RIDDERHEIMS.SE