Lithells Barnens sponsrar svenska skidförbundets barn- och ungdomssatsning ”Bli en stjärna på skidor”

Pressmeddelande   •   Okt 25, 2010 13:34 CEST

Lithells Barnens har tecknat ett tvåårsavtal med Svenska Skidförbundets barn- och ungdomssatsning ”Stjärna på skidor”. Sponsoravtalet gäller hela konceptet ”Stjärna på skidor” som har aktiviteter för åldrarna 0-16 år. Fokus kommer att ligga på samarbete med ”Barnens skidskola” där målet är att kommunicera kostmedvetenhet under lekfulla former.

- Lithells Barnens ser fram emot ett spännande samarbete med Skidförbundet där hälsa, kost och motion står i fokus. Nu hoppas vi på en härlig vinter med mycket snö och kul, säger Stina Magnusson-Bowring, Brand Manager Atria Retail.

- Vi ser samarbetet mellan Lithells Barnens och Skidförbundets barn- och ungdomssatsning som klockrent och det öppnar marknadsföringskanaler som blir nya för oss båda, säger Lina Lundin, Svenska Skidförbundet.

En ny gemensam figur kommer att tas fram för att symbolisera samarbetet och aktiviteterna inom ”Stjärna på skidor”.

”Stjärna på skidor” erbjuder utbildningshäften och enkla gör-det-själv-paket och riktar sig till klubbar, förskolor och skolor över hela landet. Aktiviteter som ”Barnens skidskola” och ”Barnens Vasalopp” är roliga, billiga och lättarrangerade, vilket rimmar väl med Barnens mission om god, nyttig, lättlagad vardagsmat med en twist.

Bra kost är en av grundförutsättningarna för alla aktiva människor. Lithells sortiment Barnens är unikt framtaget efter barnfamiljers behov med fokus på näringsrika och goda produkter. I Barnens sortiment finns bland annat Barnens blodpudding, rik på järn och fibrer, samt Barnens Bästa Grillkorv och Barnens Korvisar som innehåller 56 % kött, vilket är nästintill dubbelt så mycket som den marknadsledande konkurrenten. Grillkorven är dessutom fri från gluten, laktos, ägg, soja-, mjölk och ärtprotein och passar därför för känsliga barn med allergier.

Fakta om Lithells
1907 startade Oscar Lithell en liten charkuteriverksamhet i hyrda källarlokaler i Kumla. En målmedveten satsning på hög kvalitet och en fint utvecklad känsla för nyheter och trender har gjort det lilla familjeföretaget till ett av landets största matföretag. Lithells ingår i Atria Scandinavias affärsområde Retail som omsätter ca 1 700 MSEK inom dagligvaruhandeln i Sverige.

Läs mer om Lithells på www.atriaretail.se

Läs mer om Skidförbundet och ”Stjärna på skidor” på www.skidor.com

För mer information: