Meddelande om dödsfall

Pressmeddelande   •   Feb 17, 2017 16:39 CET

På fredagsförmiddagen inträffade en allvarlig arbetsplatsolycka på Atria Scandinavias produktionsanläggning i Borås, då en medarbetare klämdes allvarligt vid en maskin. Det är med stor sorg Atria Scandinavia meddelar att arbetsplatsolyckan lett till att medarbetaren har avlidit.

Olyckan är anmäld till polis och arbetsmiljöverket. Atria Scandinavia har startat en egen intern utredning.

– Vi är otroligt ledsna över det som inträffat och våra tankar går till vår drabbade kollega och hans familj. Produktionen är stoppad och vår platschef har samlat personalen, säger Tomas Back vd Atria Scandinavia.

Atria Scandinavia är ett av norra Europas ledande matföretag med välkända varumärken som Lithells, Sibylla, Pastejköket, Lönneberga, Lagerbergs,  3-Stjernet, Ridderheims och TZAY. Vi tror på ”Good food - better mood”. För oss innefattar detta hela livsmedelskedjan – från primärproduktion till konsumentens bord. Vi levererar trygg mat som producerats på ett ansvarsfullt sätt och som ger välmående och inspiration till våra kunder och konsumenter.

Atria Scandinavia har ca 1 000 anställda, nio produktionsanläggningar och en omsättning på ca 3,5 Mrd SEK. Företaget ingår i den börsnoterade finska koncernen Atria Group med 4 715 anställda och en omsättning på ca 12,5 Mrd SEK.