Onsalakorv får ny smak: Extrarökt

Pressmeddelande   •   Sep 15, 2014 09:00 CEST

Nu lanseras Onsalakorv Extrarökt - en ny version av Sveriges i särklass mest köpta påläggskorv i bit.

Smaktrender förändras ständigt men Onsalakorven fortsätter att vara ledande på marknaden. För att utveckla varumärket har Atria Scandinavia nu tagit fram en variant med mer intensiv och koncentrerad smak – Onsalakorv Extrarökt.

I den nya produkten används originalreceptet och därefter har korven fått hänga i rökskåpet extra länge. Genom att röka korven under mer än dubbelt så lång tid blir produkten fastare och tar åt sig mer av röken.

– Onsalakorv Extrarökt vänder sig i första hand till oss med lite vuxnare smak – vi som tål lite mer och som gärna väljer extrarökt skinka eller vällagrad ost på mackan, säger Pontus Egnér, marknadschef för påläggschark inom Atria Scandinavia.

Onsala Extrarökt lanseras i en förpackning om 250 gram och säljs i välsorterade matbutiker från och med den 8 september.

För mer information, kontakta:
Pontus Egnér, marknadschef påläggschark inom Atria Scandinavia
E-post: pontus.egner@atria.se

Atria Scandinavia är ett av Sveriges ledande livsmedelsföretag med produktion av förädlade kött- och charkprodukter, delikatesser och måltidslösningar. Atria arbetar med välkända varumärken som Lithells, Sibylla, Pastejköket, Lönneberga, Ridderheims och Falbygdens Ost med en vision om att med passion och starka varumärken skapa inspirerande mat för varje tillfälle.

Atria Scandinavia har ca 1 100 anställda, 9 produktionsanläggningar och en omsättning på ca 3,4 Mrd SEK. Atria Scandinavia ingår i den börsnoterade finska koncernen Atria Group med ca 5500 anställda och en omsättning på 12 Mrd SEK. Atriakoncernen är Finlands största företag i charkbranschen och den största tillverkaren av köttprodukter i Östersjöregionen. Atria Group är även verksamt i Ryssland och Estland.