Ridderheims lanserar ny design i samarbete med Lotta Külhorn

Pressmeddelande   •   Sep 05, 2014 15:47 CEST

Lotta Külhorn är en av Sveriges mest uppskattade och prisbelönta formgivare och illustratörer. Hon har bland annat utvecklat mönster och grafiska designkoncept för Apoteket, Systembolaget och Arla. Och nu är det Ridderheims tur. Från och med i höst pryder hennes stilrena illustrationer företagets nya förpackningar. Samarbetet är ett led i Ridderheims arbete att skapa trevligare butikshyllor och matinspiration, samtidigt som kunden får det lättare att hitta vad hon söker.

För mer information, kontakta Sara Johansson, jr produktchef 0725-614996

Ridderheims Delikatesser startades i maj 1987, som ett litet enmansföretag, hemma i köket hos Christer Ridderheim.

Vi vill vara din matinspiratör och hela tiden överraska genom nya spännande produkter och smaker. I vår strävan efter att hitta de ultimata delikatesserna vänder vi på varje sten hos producenter och gårdar, rör i alla kastruller och reser till avlägsna platser och spanar i nuet och in i framtiden. Resultatet hittar du i delikatessdiskar över hela Norden. Prova, du kommer inte att bli besviken.