TZAY Natural Soy Strips - nya vegetariska sojastrimlor som inspirerar i köket

Pressmeddelande   •   Feb 11, 2016 09:00 CET

I februari lanserar TZAY nyheten Natural Soy Strips, vegetariska sojastrimlor som är smaksatta med salt och peppar. Den nya trevliga formen har en härlig konsistens och den neutrala smaksättningen ger ett brett användningsområde och stor variation på vegetariska rätter som till exempel wraps, grytor och sallader. Produkterna är snabba och enkla att tillaga och hittas i frysdisken.

Allt fler svenskar väljer att äta vegetariskt och i takt med det ökar kraven på variation och snabblagade alternativ. TZAY Natural Soy Strips är därför neutralt smaksatt med salt och peppar för att kunna användas i flera sorters matlagning och går dessutom snabbt att värma i panna, ugn eller micro.

Natural Soy Strips är gjorda på GMO-fritt sojaprotein och innehåller inga tillsatser. De är veganvänliga, glutenfria och har ett högt proteininnehåll.

- Konsumenternas efterfrågan efter en neutralt smaksatt produkt från TZAY samt det positiva mottagandet av våra två andra produkter i sortimentet, Happy Soy Skewers och Cute Soy Bits gör att vi nu breddar sortimentet med nyheten Natural Soy Strips. Nyheten går att använda i de flesta maträtter då de är neutrala i smaken. De är lätta att tillaga och möjliggör en godare vegetarisk matlagning, säger Johanna Falk, Atria Scandinavia.

På baksidan av produktförpackningen och på webbplatsen www.tzay.se finns goda recept på wraps att inspireras av. TZAY Natural Soy Strips kommer att säljas i frysdisken i dagligvaruhandeln hos Ica samt i flera vegetariska- och ekobutiker. Rekommenderat pris för en måltidsvänlig förpackning på 250g är ca 38,90 SEK.

Sedan tidigare finns även de populära produkterna Happy Soy Skewers och Cute Soy Bits i sortimentet.

För mer information, bilder och produktprover vänligen kontakta:
Kristina Westerlind, Springtime
E-post:kristina.westerlind@springtime.nu

Atria Scandinavia är ett av norra Europas ledande matföretag med välkända varumärken som Lithells, Sibylla, Pastejköket, Lönneberga, 3-Stjernet, Ridderheims och TZAY. Vi tror på ”Good food - better mood”. För oss innefattar detta hela livsmedelskedjan – från primärproduktion till konsumentens bord. Vi levererar trygg mat som producerats på ett ansvarsfullt sätt och som ger välmående och inspiration till våra kunder och konsumenter.

Atria Scandinavia har ca 1 000 anställda, åtta produktionsanläggningar och en omsättning på ca 3,7 Mrd SEK. Företaget ingår i den börsnoterade finska koncernen Atria Group med 4 715 anställda och en omsättning på 14 Mrd SEK.