Årets sommarnyheter från Lithells

Pressmeddelande   •   Apr 08, 2016 07:02 CEST

Lithells lanserar fem nyheter lagom till att solen börjar värma och grillsäsongen drar igång. Det populära sortimentet av kycklingkorv utökas med två grillkorvar i smakerna Mozzarella & Soltorkad tomat och Paprika. Lithells lanserar även tre matiga och smakrika toppings som gör att du enkelt pimpar din korv med önskad smak.

– Vi ser två tydliga trender inför grillsäsongen 2016. Intresset för vitt kött fortsätter öka och kraven på snabb och smakrik variation ökar. En klassisk korv med bröd förväntas vara något mer, en smakupplevelse och måltid, säger Mathias Grennard, Brand Manager Atria Sverige.

Nyheter
Under våren lanseras hela fem nyheter från Lithells som passar perfekt på grillen och picknicken.

Kryddiga kycklingkorvar
Tjockare, smaksatta grillkorvar gjorda på svensk kyckling. Kommer i smakerna Mozzarella & Soltorkad tomat och Paprika. Lanseras v 15. Mozzarella & Soltorkad tomat har 58% kyckling och 9% mozzarella. Paprika har 63% kyckling. En förpackning innehåller cirka 4 grillkorvar/300 gram. Pris cirka 26 kronor. Finns på: ICA och Coop.

Lithells Toppings
Korven gillar sällskap och det får den nu i form av tre smakrika toppings, färdiga att läggas på valfri korv. Kommer i smakerna Picklat Äpple & Curry, Paprika & Tomat Relish samt Rödlöks Chutney. De är kylvaror och fungerar lika bra till korv som till kött och grönt. Finns på: ICA och Coop.

Samarbete med Bris
Under 2016 samarbetar Lithells med Bris och skänker 1 krona för varje såld Barnens Grillkorv och Barnens Grillkorv med morot. Samarbetet pågår i början av sommaren. Målet är att nå över 200 000 kronor.

För mer information, högupplösta bilder och produktprover, kontakta:
Natali Fernando, Amazing Alice, tel: 070-779 61 27, epost: natali@amazingalice.se

Atria Scandinavia är ett av norra Europas ledande matföretag med välkända varumärken som Lithells, Sibylla, Pastejköket, Lönneberga, 3-Stjernet, Ridderheims och TZAY. Vi tror på ”Good food - better mood”. För oss innefattar detta hela livsmedelskedjan – från primärproduktion till konsumentens bord. Vi levererar trygg mat som producerats på ett ansvarsfullt sätt och som ger välmående och inspiration till våra kunder och konsumenter.

Atria Scandinavia har ca 1 000 anställda, åtta produktionsanläggningar och en omsättning på ca 3,1 Mrd SEK. Företaget ingår i den börsnoterade finska koncernen Atria Group med cirka 4 300 anställda och en omsättning på 12,5 Mrd SEK.