Produktåterkallelse salami

Pressmeddelande   •   Okt 06, 2019 17:23 CEST

Samtliga produkter från den tyska producenten Wilke återkallas från marknaden, eftersom listeria har påvisats hos producenten.

Atria är återförsäljare av 6 stycken produkter från Wilkes sortiment. Ingen listeria har dock påvisats i dessa produkter, men av säkerhetsskäl ska samtliga produkter från Wilke lämnas tillbaka till butik, oavsett bäst-före-datum.

Följande produkter återkallas:

Wilke Tysk pepparsalami 1800g
Wilke Tysk Örtsalami 1800g
Wilke Tysk Parmesansalami 1800g
Wilke Tysk Vitlöksalami 1800g
Wilke Tysk Grönpepparsalami 1800g
Wilke Tysk Bas/Tomatsalami 1800g

Produkterna, som har sålts i butikernas delidiskar, är spärrade på lager och finns inte längre till försäljning.

Vid frågor om produkterna är du välkommen att kontakta Atrias konsumentkontakt:
konsumentkontakt@atria.com, tfn: 020-410 340

Atria Sweden är ett av norra Europas ledande matföretag med välkända varumärken som Lithells, Sibylla, Lönneberga, Ridderheims, Arbogapastej och TZAY. Vi tror på ”Good food - better mood”. För oss innefattar detta hela livsmedelskedjan – från primärproduktion till konsumentens bord. Vi levererar trygg mat som producerats på ett ansvarsfullt sätt och som ger välmående och inspiration till våra kunder och konsumenter.

Atria Sweden har 950 medarbetare, sju produktionsanläggningar och en omsättning på ca 3 Mrd SEK. Företaget ingår i den börsnoterade finska koncernen Atria Group med 4 500 medarbetare och en omsättning på ca 12,5 Mrd SEK.