Snacks Salami från Ridderheims

Pressmeddelande   •   Apr 21, 2016 07:30 CEST

Kategorin ölkorv växer på marknaden. Särskilt efterfrågat är segmentet snacks som består av mindre salamis. Ridderheims är marknadsledare på ölkorv och i april lanserar de sitt nya koncept Snacks Salami – kallrökta och lufttorkade mindre salamis i tre spännande smaker, Salt & Pepper, Hot Chili och Sourcream & Onion.

Ridderheims Snacks Salami är en serie kallrökta och lufttorkade salamis i ett nytt behändigt snacking format. Produkterna packas i påsar som innehåller fem korvar. Snacksalamin är cirka 10 cm lång och finns i tre smaker, Salt & Pepper, Hot Chili och Sourcream & Onion.

- Ridderheims är marknadsledare på ölkorv. Vi har ett brett sortiment av smaker för att alla ska hitta sin favorit. Vi ser att kategorin växer, särskilt populärt är segmentet snacks som består av mindre korvar. Därför lanserar vi nu vår goda snacks salami, säger Johanna Falk, projektledare för lanseringen.

Det nya snacksformatet, den nya designen och de spännande smakerna gör att produkten passar både olika smaklökar och olika måltidstillfällen.

- Snacks Salamin är perfekt att äta on the go, som mellanmål, som fredagsmys framför Tv:n eller helt enkelt att bjuda dina vänner på. Vi har valt varierande smaker för att alla ska hitta sin favorit, säger Johanna Falk.

Ridderheims Snacks Salami säljs i dagligvaruhandeln hos Coop och kostar ca 18,90-19,90 per förpackning.

För mer information, bilder och produktprover vänligen kontakta:
Johanna Falk
Epost: johanna.falk@atria.se

Atria Scandinavia är ett av norra Europas ledande matföretag med välkända varumärken som Lithells, Sibylla, Pastejköket, Lönneberga, 3-Stjernet, Ridderheims och TZAY. Vi tror på ”Good food - better mood”. För oss innefattar detta hela livsmedelskedjan – från primärproduktion till konsumentens bord. Vi levererar trygg mat som producerats på ett ansvarsfullt sätt och som ger välmående och inspiration till våra kunder och konsumenter.

Atria Scandinavia har ca 1 000 anställda, åtta produktionsanläggningar och en omsättning på 3,1 Mrd SEK. Företaget ingår i den börsnoterade finska koncernen Atria Group med 4 300 anställda och en omsättning på 12,5 Mrd SEK.