Vegetariska varumärket TZAY blir branschexklusiv sponsor till musikfestivalen Popaganda 2016

Pressmeddelande   •   Apr 19, 2016 08:58 CEST

Det blir allt större fokus på vegetariskt och trenden syns speciellt bland unga. Det vegetariska varumärket TZAY går in som branschexklusiv partner till Popaganda, den årliga musikfestivalen som äger rum sista helgen i augusti på Eriksdalsbadet i Stockholm. Musikfestivalen väljer att för första gången bli helt vegetarisk.

Allt fler svenskar väljer att äta vegetariskt och i takt med det ökar kraven på variation och snabblagade alternativ. TZAY erbjuder lättlagade alternativ för den som vill äta en proteinrik vegetarisk- och veganvänlig måltid utan att spendera timmar i köket. I sommar har TZAY valt att sponsra musikfestivalen Popaganda för att möta sin målgrupp på ett nytt, spännande sätt. Popaganda avslutar i vanlig ordning festivalsommaren med kärlek, bad, dans och den allra bästa popmusiken.

När jag fick höra att Popaganda hade planer på att göra festivalen helt vegetariskt kände jag direkt att det var ett ypperligt tillfälle för TZAY att gå in som branschexklusiv sponsor. Genom samarbetet associeras vi med musik, glädje och når människor med ett ungt sinne vilket känns helt rätt för TZAYs målgrupp. TZAY är goda produkter som man blir glad av och som erbjuder konsumenten en genväg till just godare vegetarisk och veganvänlig matlagning, säger Johanna Falk, Atria Scandinavia.

För mer information och bilder vänligen kontakta:
Johanna Falk, Atria Scandinavia
Telefon: 070-3 88 97 37
E-post:johanna.falk@atria.com

Fakta TZAY TZAY erbjuder idag ett sojabaserat sortiment där produkterna Happy Soy Skewers (sojaspett), Cute Soy Bits (sojabitar) och Natural Soy Strips (sojastrimlor) ingår. Produkterna säljs i frysdisken i dagligvaruhandeln. Rekommenderat pris för en måltidsvänlig förpackning på 250g är ca 38,90. Goda recept att inspireras av hittar man på www.tzay.se

Atria Scandinavia är ett av norra Europas ledande matföretag med välkända varumärken som Lithells, Sibylla, Pastejköket, Lönneberga, 3-Stjernet, Ridderheims och TZAY. Vi tror på ”Good food - better mood”. För oss innefattar detta hela livsmedelskedjan – från primärproduktion till konsumentens bord. Vi levererar trygg mat som producerats på ett ansvarsfullt sätt och som ger välmående och inspiration till våra kunder och konsumenter.

Atria Scandinavia har ca 1 000 anställda, åtta produktionsanläggningar och en omsättning på ca 3,7 Mrd SEK. Företaget ingår i den börsnoterade finska koncernen Atria Group med 4 715 anställda och en omsättning på 14 Mrd SEK.