Attendo Ekmans väg får pris för ”bästa patientsäkerhetsarbete 2017” i Sollentuna

- Vi är stolta över att vara en av verksamheterna som har blivit utnämnda som vinnare i kategorin ”Bästa patientsäkerhetsarbete 2017”. Medarbetarna har under året arbetat aktivt med rutiner gällande signering generellt, i och med införandet av det elektroniska signeringssystemet MCSS har vi ytterligare kunnat stärka patientsäkerheten, säger Anna Sjöman, verksamhetschef på Attendo Ekmans väg.

Attendo Ekmans väg är en gruppbostad i Rotebro/Sollentuna. Gruppbostaden är belägen i ett lugnt villaområde och består av fem lägenheter där varje lägenhet har egen uteplats. Det finns även ett stort gemensamhetsutrymme där de boende kan umgås med sina grannar när de önskar. Närheten till grönområdet möjliggör för de boende att lättare komma ut i den närliggande naturen.

- Vi behöver bli bättre på förebyggande insatser för att minska skador inom vården och omsorgen. För det krävs ett långsiktigt säkerhetstänk och tid för att kunna utveckla nya metoder och arbetssätt som leder till färre skador och därmed ökar tryggheten för patienterna, säger Anna Sjöman.

Attendo – Nordens ledande omsorgs- och vårdföretag

Attendo är den ledande privata leverantören av offentligt finansierade omsorgs- och vårdtjänster i Norden. Företaget grundades 1985 och var först i Sverige med att driva äldreomsorg på entreprenad. Utöver äldreomsorg erbjuder Attendo omsorg för personer med funktionsnedsättning, individ- och familjeomsorg samt i Finland hälso-, sjuk- och tandvård. Attendo har över 24 000 medarbetare och är lokalt förankrat med över 700 verksamheter i mer än 200 kommuner i Sverige, Finland, Norge och Danmark. www.attendo.com