Attendo får driva Källans stödboenden i Tyresö

Pressmeddelande   •   Okt 13, 2016 07:15 CEST

Efter att Socialnämnden i Tyresö kommun nyligen gick ut i en upphandling står det nu klart att Attendo får driva Källans stödboenden. Verksamheterna riktar in sig mot vuxna med missbruksproblem.

Avtalstiden är från och med den 1 september 2017 och gäller till och med den 31 augusti 2020. Därefter kan kommunen förlänga avtalet med ett år i taget i som mest tre år.

- Vi är glada över att Attendo har fått förtroendet att driva Källans stödboenden. Nu ser vi fram emot att bedriva en god och trygg omsorg i verksamheten, säger Mikael Josefsson, regionchef.

Mikael Josefsson, regionchef, +46 (0)10 – 211 20 02

Beslutet går att överpröva till och med den 17 oktober.

Attendo är den ledande privata leverantören av offentligt finansierade omsorgs- och vårdtjänster i Norden. Företaget grundades 1985 och var först i Sverige med att driva äldreomsorg på entreprenad. Utöver äldreomsorg erbjuder Attendo omsorg för personer med funktionsnedsättning, individ- och familjeomsorg samt i Finland hälso-, sjuk- och tandvård. Attendo har 19 000 medarbetare och är lokalt förankrat med över 500 verksamheter i mer än 200 kommuner i Sverige, Finland, Norge och Danmark. www.attendo.com

Kommentarer (0)