Varberg får ett nytt äldreboende med Sport & Spa-koncept

Pressmeddelande   •   Feb 07, 2019 08:30 CET

Bild: Tengbom

Ett nytt äldreboende i Attendos regi ska byggas i Varberg. Det är 54 lägenheter för äldre och 35 trygghetsbostäder som ska byggas. Fastighetsbolaget Eirhem är byggaktören. Byggstart är preliminärt i början av 2019 och planerad inflyttning sker under tredje kvartalet 2020.

- Vi är glada över att äntligen sätta spaden i marken för ett nytt äldreboende i Varberg. Tillsammans med vår partner är vi en del i förnyelsen och moderniseringen av Varbergs äldreomsorg, säger Caroline Forsell, regionchef Attendo.

Det här äldreboendet kommer att ha ett Sport & Spa-koncept. Det innebär fokus på välbefinnande och träning. Här kan man träna i gymmet, både som individuell- och cirkelträning. Spa-delen består av avkoppling, varma bad, massage, kroppsvårdsbehandlingar och sinnesstimulering. Vi uppmärksammar även sportevenemang på olika sätt, till exempel på storbilds-TV och ibland går vi och hejar då favoritklubben spelar.

Attendo – Nordens ledande omsorgsföretag

Attendo är den ledande privata leverantören av offentligt finansierade omsorgstjänster i Norden. Företaget grundades 1985 och var först i Sverige med att driva äldreomsorg på entreprenad. Utöver äldreomsorg erbjuder Attendo omsorg för personer med funktionsnedsättning, individ- och familjeomsorg samt i Finland hälso-, sjuk- och tandvård. Attendo har över 24 000 medarbetare och är lokalt förankrat med över 700 verksamheter i mer än 200 kommuner i Sverige, Finland, Norge och Danmark. www.attendo.com

Kommentarer (0)

Kommentera

Genom att skicka din kommentar accepterar du att dina personuppgifter behandlas i enlighet med Mynewsdesks <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Integritetspolicy</a>.