Andra fullängdsalbumet SOULBURST ger rysningar i ryggmärgen - DUST

Pressmeddelande   •   Feb 21, 2016 17:50 CET

Soul burst är släppt i Sverige och vi väntar på spänning på reaktionerna både hemma och resten av Europa där albumet släpps den 20 maj.

Lyssna och njut här på spotify:

DUST på Spotify

Beställ CD eller vinylen via Ginza!

DUST hos Ginza

Inspelningen av fullängdsalbumet "Soulburst" har skett liveset och resultatet är ett sällan upplevt groove - sticker skivbolaget ATTITUDE RECORDINGS ut hakan och säger.

DUST är Roger Solander (sång), Johan Niskanen (gitarr), Bernt Ek (bas) och Örjan Englin (trummor)

Albumet är inspelat i Studio Gröndahl i Stockholm, inspelningstekniker och mixat av Benjamin Nyman på Nyman Audio. Assisterande inspelningstekniker/Tape op är Anton Forsberg och mastring av Svante Forsbäck, Chartmakers Mastering. Album artwork av Hombre Productions Inc. i Linköping.

Musiken är en häftig resa tillbaka i tiden men samtidigt modernt och otroligt maskulint. Dio, Deep Purple, Bad Company, Free och i den magiska balladen återfinns körer som för in Eagles som krydda. Detta album är något helt exceptionellt och har releasedatum den 6 maj med releasefest på BRYGGARSALEN lördag den 7 maj.

ATTITUDE jobbar för svenska rockartister med visionen att de ska kunna leva på sin musik som yrke. Vi hjälper artisen med strategier och etablerar artisten på den svenska och den internationella marknaden.

ATTITUDE work with swedish rock artists. Our mission is to provide for successful and prosperous artists to the international market. We therefor only work with artists who have the potential, they are very skilled musicians with an unique frontman personality or unique voice.

Kommentarer (0)